تغذیهخوراکی و خواص درمانی

آيا تا به حال كاربرد پزشكي فلفل قرمز را مي دانستيد؟

از گذشته گرما فوايد سلامتي خاصي براي بدن دارد و فلفل قرمز حاوي ماده شیمیایی به نام کپسایسین است خواص ضد میکروبی کپسایسین به اندازه 75٪  رشد باکتری ها را مهار می کند و براي حفاظت از مسمومیت غذایی كاربرد پزشكي دارد، به همين دليل محبوبیت روزافزون مصرف غذاهای گرم ادامه دارد.

فواید سلامتي فلفل قرمز

  • سلامتي دستگاه گوارش 

کپسایسین موجود در فلفل ها به عنوان یک ماده ضد تحریک براي افراد مبتلا به زخم مفید است.به عنوان مثال ، پودر فلفل قرمز داراي مقادیري از آنتی اکسیدان ها و سایر مواد شیمیایی برای کمک به مشکلات گوارشی نظير بهبود معده ، کاهش گاز روده ، درمان اسهال و درمان طبیعی برای گرفتگی عضلات مي باشد.

  • سلامت قلب با فلفل قرمز

فلفل قرمز با کاهش کلسترول و کاهش رسوبات چربی ، به سیستم گردش خون کمک مي كند و از بیماری های قلبی و لخته شدن خون بیش از حد جلوگيري و به جريان خون بهتر كمك مي كند.

  • كاهش میگرن 

فلفل قرمز احساس درد ناشي از ميگرن را به شدت کاهش می یابد.

  • تسکین دردهای مفصلی 

فلفل تند درد مفاصل را تسکین می دهد و به دلیل خاصیت تسکین دهنده قوی درد با قراردادن آن روی پوست ماده شیمیایی P ( ماده ای که پیام های درد را به مغز می رساند ) را کاهش مي دهد.

  • بهبود متابولیسم و کاهش وزن 

فلفل های قرمز با تولید فرآیندهای ترموژنیک در بدن ما گرما تولید می کنند و  به اين ترتيب سرعت متابولیسم بدن را افزایش می دهند. علاوه بر این ، اگر فلفل قرمز در صبحانه مصرف شود ، اشتها بقیه روز را سرکوب می كند که فیبرهای عصبی را که از معده به مغز پیام می فرستند را خنثي مي كند كه در نهایت منجر به كاهش وزن مي شود.

  • سركوب پسوریازیس 

پسوریازیس یک بیماری خارش دار پوستی است که منجر به ایجاد لکه های پوستی می شود. کپسایسین موجود در فلفل قرمز به طور قابل توجهی با كاهش تكثير سلولي به تغییر ضایعات پوستی خود ایمنی کمک می کند.

  • كاهش خطر سرطان 

فلفل قرمز دارای خواص ضد اکسیدانی و ضد التهابی است كه به عنوان ماده ضد سرطاني رشد سلول های سرطانی پروستات را کاهش می دهد.

  • جلوگيري از آنفولانزا ، سرماخوردگی و عفونت های قارچی 

فلفل قرمز غني از بتا کاروتن و آنتی اکسیدان است که از سیستم ایمنی بدن پشتیبانی می کند و به اين ترتيب از سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری مي كند.

تحقیقات نشان داده است که اسپری های بینی حاوی کپسایسین احتقان را کاهش داده و سیستم ایمنی بدن برای مبارزه با ویروس های آنفولانزا فعال می شود.

  • جلوگيري از بوي بد دهان 

خوردن پودر فلفل قرمز بوي دهان را ضد عفونی مي كند.

  • جلوگيري از بروز آلرژی 

با توجه به مزایای ضد التهابی کپسایسین ، فلفل قرمز به جلوگیری از آلرژی و علائم ناشی از آن کمک مي کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا