تغذیهرژیم کاهش وزن

آیا محلول جوش شیرین باعث کاهش وزن می شود؟

جوش شیرین به دلیل كاربردهاي بی نظیر در یخ زدایی یخچال تا سفیدتر کردن دندانها ، شناخته شده است اما کاهش وزن یکی از آخرین مزایای معرفی شده آن می باشد.
برخی از افراد پیشنهاد می کنند رقیق کردن جوش شیرین در آب ، سرکه سیب یا آب لیمو و نوشیدن آن با معده خالی و يا حمام جوش شیرین باعث كاهش وزن و كمك به آن می شود. در مقاله لاغری با محلول جوش شیرین  سیوطب به بررسی فواید کاهش وزن و همچنین خطرات احتمالی جوش شیرین پرداخته است.

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره کودکان

آیا جوش شیرین باعث کاهش وزن می شود؟

  • جوش شیرین با آب ، سرکه سیب یا آب لیمو

هنگامی که جوش شیرین با آب ، سرکه سیب یا آب لیمو ترکیب شود در چربی زدايي اضافی بدن موثر است. با این حال ، در اين باره نياز به تحقيق بيشتری است.

جوش شیرین به دلیل اثرات قلیایی بر روی بدن باعث کاهش وزن یا جلوگیری از افزایش وزن می شود. با این حال ، این نظریه بارها و بارها رد شده است.

دلیل اين امر اينكه بدن برای کنترل سطح pH خود از فرآیندهای کاملاً تنظیم شده استفاده می کند و آنچه می خورید یا می نوشید تأثیر کمی بر روی آنها دارد

یک تئوری دیگر نشان می دهد که اضافه کردن جوش شیرین به آب حمام به کاهش وزن از طريق منیزیم و سولفات کمک می کند ،اين دو ماده مغذی برای تقویت متابولیسم و ​​از بین بردن سموم بدن هستند. با این حال ، این نظریه علمي نیست.

همچنين جوش شیرین قابلیت خنثی کردن اسید معده را دارد كه در اثر آن واکنش شیمیایی دی اکسید کربن ایجاد می شود ، این گاز می تواند باعث دفع اسيد شود. اما تأثیر مستقیمی بر کل چربی بدن شما ندارد و تأثیرات جزئی و غیرمستقیمی در کاهش وزن دارد در واقع جوش شیرین اثر غیرمستقیم در کاهش وزن دارد.

بیشتر بخوانید: رژیم غذایی گریپ فروت و تاثیر آن بر کاهش وزن

عوارض استفاده از جوش شیرین

  • جوش شیرین با سرکه سیب

یکی از گزینه های رایج مخلوط جوش شیرین با سرکه سیب است ، اين نوشيدني باعث مي شود احساس گرسنگی کمتری داشته باشيد. با این حال ، مطالعات اخیر در حمایت از اثرات کاهش وزن بر اثر سرکه سیب محدود است .

جوش شیرین اغلب به تنهایی یا در کنار سرکه سیب یا آب لیمو رقیق می شود. نوشیدن روزانه ، چنین نوشیدنی هايي سطح هیدراتاسیون کلی بدن را بهبود مي بخشد ، اثر گرسنگی را کاهش مي دهد و متابولیسم را افزایش داده و باعث کاهش چربی بدن مي شود.

 

آيا تاثير جوش شيرين بر وزن حقيقت دارد؟

هیچ  تحقيق علمی وجود ندارد که نشان دهد جوش شیرین می تواند در كاهش چربی بدن کمک كننده باشد  و مخلوط جوش شیرین با آب ، آب لیمو یا سرکه سیب به طور غیرمستقیم به کاهش وزن کمک می کند ، اما به نظر می رسد جوش شیرین ارتباط چندانی با این موضوع ندارد.

بیشتر بخوانید : رژیم هندی | بهترین رژیم غذایی کاهش وزن هندی

روش‌های تهیه ترکیب جوش شیرین

  • اولین مورد شامل رقیق کردن 1/2 قاشق چایخوری جوش شیرین در 1/2 لیوان (240-480 میلی لیتر) آب و نوشیدن آن با معده خالی در طول روز است.
  • مخلوط کردن 1 قاشق چایخوری جوش شیرین با 2 قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) سرکه سیب یا آب لیمو. سپس می توانید آن را در آب رقیق کرده و با معده خالی بنوشید. رقیق کردن برای جلوگیری از سوختگی گلو یا فرسایش مینای دندان انجام مي گيرد ، زیرا ميزان  اسیدیته دقیق جوش شيرين معلوم نيست.
  • یک روش جایگزین به جاي نوشيدن جوش شیرین رقیق کردن آن با 4/4 لیوان و 662-883 گرم جوش شیرین در وان حمام است.

محلول جوش شیرین برای لاغری

عوارض استفاده از جوش شيرين

به خاطر داشته باشید که هیچکدام از ایمنی های این روش های استفاده از جوش شيرين علمی نیست و خطرات آن را در نظر بگيريد.

 

  • مصرف مقادیر زیادی جوش شیرین خطرناک است و ممکن است باعث اسیدوز متابولیک شود (وضعیتي که بدن دیگر قادر به کنترل pH خون نیست ) اسیدوز متابولیک ناشی از مصرف بیش از حد ترکیبات قلیایی ، مانند جوش شیرین است و باعث ضعف عضلات ، اسپاسم ، ضربان قلب نامنظم و وضعیت ذهنی نامنظم مي شود و اگر درمان نشود ، می تواند کشنده باشد .
  • جوش شیرین به میزان زیاد سدیم دارد كه باعث فشار خون بالا ، تجمع مایعات یا حتی نارسایی قلبی در برخی از افراد مي شود. افرادی که مشروبات الکلی مصرف مي كنند یا عملکرد کلیه بدي دارند باید به ویژه مراقب باشند.
  • جوش شیرین همچنین ممکن است باعث ایجاد مشکلات تنفسی و تشنج در کودکان شود و نباید به کودکان زیر 5 سال داده شود. زنان باردار و شیرده نیز بايد از خوردن ان اجتناب كنند.
  • جوش شیرین ممکن است با داروهای خاصی تداخل داشته باشد. افرادی که در حال حاضر داروهایي مصرف می کنند ، باید قبل از افزودن جوش شیرین به رژیم غذایی خود ، با پزشك مشورت کنند .

امیدواریم مقاله لاغری با محلول جوش شیرین برای شما مفید واقع شده باشد و درباره ی عوارض استفاده از جوش شيرين، روش‌های تهیه ترکیب جوش شیرین، تاثیرات جوش شییرین بر کاهش وزن اطلاعاتی را کسب کرده باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا