تغذیهخانواده و تغذیه سالم

جایگزین موز در رژیم غذایی چیست؟

جایگزین موز در رژیم ، پتاسیم یک ماده معدنی و حیاتی برای بدن است. این ماده به حفظ فشار خون طبیعی بدن کمک می کند و مواد مغذی را به سلول های بدن منتقل و از عملکرد عصبی و عضلانی آن پشتیبانی می کند.غذاهای غنی از پتاسیم مزایای زیادی دارد  که مهم ترین آن تنظیم فشار خون بدن است

مصرف کافی (AI) پتاسیم در افراد سالم 4700 میلی گرم است که متأسفانه اکثر افراد از طریق رژیم های غذایی پتاسیم کافی دریافت نمی کنند. 

موز به دلیل داشتن پتاسیم بالا در بین مواد غذایی مختلف زبانزد است، یك موز متوسط ​​ 422 میلی گرم یا 9 درصد پتاسیم دارد، اما فقط موز نیست که پتاسیم دارد بلکه موادغذایی دیگری نیز از پتاسیم بالای برخوردار هستند که می تواند جایگزین موز شود.

جایگزین موز در رژیم غذایی سیوطب

جایگزین موز در رژیم غذایی

بهترين جایگزین موز در رژیم غذایی

  • آووکادو

تنها نیمی از آووکادو (100 گرم) حاوی 487 میلی گرم یا 10٪ پتاسیم دارد و یک آووکادو کامل، 20٪ از نیاز روزانه پتاسیم بدن را تامین می کند.

افرادی که فشار خون بالایی دارند باید میزان پتاسیم خود را افزایش و میزان نمک (سدیم) را کاهش دهند ، تحقیقات نشان می دهند آووکادو سدیم کمی دارد و از فشارخون بالا جلوگیری می کند. 

  • زردآلو خشک

حدود شش عدد زردآلو خشک 488 میلی گرم پتاسیم بدن را فراهم میکند و خوردن زردآلو خشک به تقویت ایمنی ، سلامت چشم ، سلامت استخوان و موارد دیگر کمک می کند.

  • اسفناج

اسفناج یکی از سالم ترین سبزیجات است و مملو از مواد مغذی متنوع استاسفناج حاوی مقدار زیادی آب و فیبر است و شامل ویتامین های اساسی مانند ویتامین A ،  C ، K ،اسید فولیک ، آهن و کلسیم استخوردن یک فنجان اسفناج با سیری طولانی مدت به کاهش وزن کمک می کند. 

  • کدو حلوایی

یک فنجان (205 گرم) کدو حلوایی 582 میلی گرم یا 12 درصد پتاسیم دارد و منبع بسیار خوبی از ویتامین های A و C است اما مقادیر کمتری ویتامین B ، ویتامینو منیزیم دارد.

  • رب گوجه فرنگی

رب گوجه فرنگی در بیشتر غذاها استفاده می شود و فقط سه قاشق غذاخوری حدود 50 گرم رب گوجه فرنگی حاوی 486 میلی گرم یا 10 درصد پتاسیم دارد همچنین منبع خوبی از ویتامین C و لیکوپن می باشد.

  • انار

انار مقدار زیادی پتاسیم دارد و حاوی فیبر، پروتئین ، ویتامین C و ویتامین K است همچنین خواص ضد التهابی دارد و فشار خون را پایین می اورد.

  • آب نارگیل

آب نارگیل  نوشیدنی فوق العاده جایگزین طبیعی به جای نوشیدنی های انرژی زا است و جذب آب به سلول های بدن و قندهای آن را حین ورزش تأمین می کند. یک فنجان (240 میلی لیتر) آب نارگیل حاوی 600 میلی گرم یا حدود 13٪ از پتاسیم استبعلاوه ، منبع خوبی از منیزیم ، کلسیم ، سدیم و منگنز می باشد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا