تغذیهرژیم کاهش وزن

بهترین راه چربی سوزی سریع

اگر به  دنبال بهبود وضعیت کلی سلامتي خود هستید ، سوزاندن چربی اضافی بسیار چالش برانگیز است. علاوه بر رژیم و ورزش ، بسیاری از عوامل دیگر نيز می توانند بر وزن و کاهش چربی تأثیر بگذارند. خوشبختانه ، اقدامات بسیار زیادی هستند که میتوانید برای افزایش چربی سوزی سریع  و راحت انجام دهید. سیوطب بهترين راه هاي چربي سوزي سريع را به شما معرفی میکند.

راه كارهاي چربي سوزي سریع

  • بالا بردن قدرت بدني

تمرین قدرتی نوعی ورزش است که عضلات فرد منقبض مي شود و همين باعث ایجاد توده عضلانی و افزایش قدرت می گردد. به طور معمول ، تمرین قدرتی شامل بلند کردن وزنه ها برای ايجاد ماهیچه به مرور زمان می باشد.
تحقیقات نشان مي دهد تمرینات قدرتی دارای مزایای سلامتی متعددی به خصوص در مورد چربی سوزی هستند. تمرینات قدرتی باعث کاهش چربی احشایی می شود. چربی احشایی نوعی چربی خطرناک است که در شکم احاطه می شود.
طبق بررسی ، 10 هفته تمرین مقاومت منجر به افزایش کالری سوزي در حالت استراحت 7٪ و کاهش وزن چربی 1.8 کیلوگرم می شود.

چربی سوزی سریع با افزایش قدرت بدنی

گنجاندن غذاهای سرشار از پروتئین در رژیم غذایی یک روش مؤثر برای کاهش اشتها و سوزاندن چربی بیشتر است. در حقیقت ، خوردن پروتئین با کیفیت بالا با خطر کمتری از چربی شکم همراه است  و همچنين به حفظ توده عضلانی و متابولیسم در هنگام کاهش وزن کمک کند .

برخی از نمونه های غذاهای سرشار از پروتئین شامل گوشت ، غذاهای دریایی ، تخم مرغ ، حبوبات و لبنیات است. افزایش پروتئین باعث کاهش اشتها ، کاهش کالری دریافتی و حفظ توده عضلانی مي شود.

خواب مناسب و بيشتر به تقویت چربی سوزی و جلوگیری از افزایش وزن کمک مي کند. مطالعات متعددی ارتباط بین خواب کافی و کاهش وزن را نشان داده اند. همچنين کیفیت بهتر خواب حداقل هفت ساعت در شبانه روز ، تا 33 درصد در 6 ماهه باعث كاهش وزن مي شود. از طرفي ديگر کمبود خواب منجر به تغییر در هورمونهای گرسنگی ، افزایش اشتها و خطر چاقی بیشتر مي شود. براي بالا بردن كيفيت خواب خود برنامه منظمي بچينيد، مصرف کافئین را محدود کرده و استفاده از وسایل الکترونیکی را قبل از خواب به حداقل برسانید .

  • اضافه كردن سرکه به رژیم غذایی

سرکه به دلیل داشتن خواص تقویت کننده سلامتی بسیار شناخته شده است. براساس برخی تحقیقات سركه علاوه بر تأثیر بر سلامت قلب و کنترل قند خون ، به چربی سوزی سریع کمک مي كند.
علاوه بر اين مصرف 1-2 قاشق غذاخوری (15 تا 30 میلی لیتر) سرکه روزانه باعث کاهش وزن بدن ، چربی شکم و متوسط ​​دور کمر در طی یک دوره 12 هفته می شود . همچنین باعث افزایش احساس سیر بودن و کاهش اشتها را به همراه دارد و میزان کالری روزانه را تا 275 کالری کاهش می دهد .
افزورن سرکه به رژیم غذایی خود آسان است. به عنوان مثال ، بسیاری از افراد سرکه سیب را با آب رقیق می کنند و آن را به عنوان نوشیدنی چند بار در روز به همراه وعده های غذایی مي نوشند.

سرکه راهکار چربی سوزی سریع

  • خوردن چربی های سالم

افزایش چربی های بدن به جلوگیری از افزایش وزن و حفظ احساس سيري کمک می کند.هضم شدن چربی مدتی طول می کشد و به کند شدن تخلیه معده کمک  مي کند و اشتها و گرسنگی را کاهش مي دهد.

اغلب رژیم هاي مدیترانه ای سرشار از چربی های سالم از روغن زیتون و آجیل هستند كه با خطر کمتری از افزایش وزن در مقایسه با رژیم هاي کم چربی همراه است .

وقتی افراد  دررژیم غذایی روزانه خود دو قاشق غذاخوری (30 میلی لیتر) روغن نارگیل مصرف كنند ، چربی شکم بیشتری نسبت به افرادی که روغن سویا مصرف مي كنند از دست می دهند. از طرف ديگر انواع چربی های ترانس باعث افزایش چربی بدن ، دور کمر و چربی شکم می شود

روغن زیتون ، روغن نارگیل ، آووکادو ، آجیل و دانه ها تنها چند نمونه از انواع چربی سالم هستند که اثرات مفیدی در چربی سوزی سریع دارند.

بیشتر بخوانید: درمان کمردرد چیست؟ روش های معالجه درد کمر

  • نوشیدنی های سالم تر

نوشیدنی های شیرین و الکلی با خطر بیشتری از چربی شکم در ارتباط هستند. در عوض نوشيدني هاي سالم مانند چای سبز با کاهش وزن و چربی سوزی همراه هستند.

  • مصرف فیبر بيشتر

مصرف بیشتر فیبر با کاهش چربی ، کاهش کالری دریافتی و کاهش وزن بیشتر همراه است.

کافئین ماده اولیه تقریباً هر مکمل چربی سوزی است. همچنين کافئین موجود در قهوه باعث تجزیه چربی و افزایش متابولیسم می شود. مطالعات نشان می دهد که مصرف کافئین بالاتر با کاهش وزن بیشتر همراه است.
درآخر بايد گفت ، درج برخی از عادت های سالم در برنامه های روزمره و تغییر رژیم غذایی می تواند تفاوت بزرگی ایجاد کند. حتی تغییرات جزئی در سبک زندگی می تواند اثرات موثری در چربی سوزی بگذارد.

قهوه روش چربی سوزی سریع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا