پوستزیبایی

روش های جلوگیری از چروک زیر چشم

با افزایش سن، پوست خاصیت ارتجاعی خود را از دست می‌دهد و چروک زیر چشم نمایان می‌شود. عوامل محیطی از قبل قرار گرفتن در معرض آفتاب و ژنتیک در چگونگی شروع چین‌وچروک و خطوط ریز روی پوست صورت فرد نقش دارند. پوست اطراف چشم ناحیه‌ای است که علائم اولیه پیری را بیشتر نشان می‌دهد زیرا ناحیه زیر حفره چشم پوست نازکی با رگ‌های خونی بسیاری دارد. چروک زیر چشم امری طبیعی درروند پیری است. این خطوط با چندین روش پیشگیری و درمان‌های خانگی را برطرف می‌شود.

دلایل ایجاد خطوط و چروک زیر چشم

·         اشعه ماورا بنفش

اشعه ماورا بنفش مضر (UV) کلاژن موجود در پوست را تجزیه می‌کند. کلاژن پروتئین اصلی در بافت پوست است و باگذشت زمان از بین می‌رود. اشعه ماورا بنفش از قرار گرفتن در معرض بیش‌ازحد آفتاب اتفاق می‌افتد و منجر به بروز زودتر چین‌وچروک پوست می‌شود.

·         سیگار کشیدن

سیگار کشیدن چین‌وچروک در زنان و مردان را افزایش می‌دهد. سیگار کشیدن پوست را در معرض اکسیداتیو قرار داده و به کلاژن و الاستین آن آسیب می‌رساند. همچنین رگ‌های خونی صورت را منقبض کرده و مانع گردش خون و جذب ویتامین A در پوست می‌شود.

·         حرکات و حالات صورت

حالات صورت مانند لبخند زدن، اخم کردن و ابرو بالا انداختن باعث ایجاد خطوط ظریف در صورت می‌شود.

اگر در هنگام خواب هر شب عضلات صورت خود را روی بالش فشار دهید، حتی عادت‌های خواب نیز می‌تواند باعث ایجاد خطوط چین‌وچروک زیر چشم شود و پوست با افزایش سن توانایی برگشتن حالت اصلی خود را از دست می‌دهد؛ بنابراین خوابیدن نیز می‌تواند منجر به خطوط چین زیر چشم شود.

داروهای خانگی کاهش خطوط چین‌وچروک زیر چشم

چروک زیر چشم - سیوطب

·         تمرینات سفت شدن پوست صورت

برخی از تمرینات صورت یا همان یوگای صورت در سفت شدن پوست زیر چشم مؤثر است.

·         درمان آلرژی‌ها

آلرژی اغلب باعث التهاب در اطراف و زیر چشم می‌شود. همچنین می‌تواند چشمان شمارا به سوزش و قرمزی بیندازد و احساس خشکی در پوست و درنتیجه  منجر به ایجاد چین‌وچروک زیر چشم شود؛ بنابراین درمان علائم آلرژی در طولانی‌مدت از خطوط چین‌وچروک زیر چشم محافظت می‌کند.

·         لایه‌برداری

به‌آرامی می‌توان پوست زیر چشم را لایه‌برداری کرده و رشد سلول‌های جدید را تقویت کنید. توجه داشته باشید تنها از محصولاتی استفاده کنید که مخصوص لایه‌برداری و ماساژ ناحیه زیر چشم باشد.

·         مرطوب کردن دور چشم

کمبود رطوبت اغلب باعث افزایش خطوط چروک در اطراف چشم می‌شود؛ بنابراین باید به دنبال مرطوب‌کننده هایی باشید که سرشار از موادی مغذی باشند که گردش خون و رشد سلول‌های جدید را میسر کنند. رتینول (مشتق ویتامین A)، پپتیدها و اسید هیالورونیک همه توسط تحقیقات و متخصصان زیبایی حمایت شوند. محصولات زیر چشم به‌صورت ژل‌های خنک‌کننده و سرم ها بهترین نتیجه برای کاهش خطوط چین‌وچروک زیر چشم فراهم می‌کند.

·         رژیم غذایی سالم

ویتامین C، ویتامین A و ویتامین E به‌طور مکرر در محصولات مراقبت از پوست استفاده می‌شود. خوردن غذاهای غنی از این ویتامین‌ها در رژیم غذایی به پوست (و بقیه اعضای بدن) کمک می‌کند تا سلول‌های جدید و سالم تشکیل یابد. مرکبات، هویج و کدوتنبل تا مقداری این ویتامین‌ها را در رژیم غذایی تقویت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا