پوستزیبایی

عوارض آرایش کردن و تاثير منفی آن سلامتی خانم ها

عوارض آرایش کردن موضوع این مقاله از سیوطب است. ریمل، رژ لب، رژ گونه و خط چشم و همه لوازم‌آرایشی محصولات زیبایی هستند که بسیاری از خانم‌ها در سراسر دنیا استفاده از آن‌ها را به‌عنوان یک ضرورت می‌دانند  اما آیا می‌دانید بیش از 80٪ کل محصولات زیبایی و بیش از 93٪ محصولات مراقبت از مو امروزی با مواد شیمیایی ساخته‌شده‌اند و پوست به‌عنوان بزرگ‌ترین عضو بدن حداکثر 60٪ از آن را جذب می‌کند.

در حقیقت آرایش و عادات ناسالم آن باعث آکنه، پیری و چربی یا خشکی پوست می‌شود و بر روی افرادی که هرروز آرایش می‌کنند عوارض منفی دارد.

عوارض آرایش کردن و خطرات جدی آن

  • آلرژی‌های پوستی

آلرژی های پوستی عوارض آرایش کردن- سیوطب

عوارض آرایش کردن

هیچ عارضه‌ای بدتران خارش، قرمزی و حساسیت پوستی نیست. محصولات آرایشی و به‌ویژه آن‌هایی که حاوی آب یا مواد نگهدارندِ و  مواد شیمیایی مانند پارابن برای جلوگیری از رشد باکتری را تشدید می‌کند. پارابن ها طور گسترده‌ای باعث واکنش‌های آلرژیک و اختلال در تعادل هورمونی می‌شوند.

  • پیری زودرس

پیری زودرس از عوارض آرایش کردن - سیوطب

عوارض آرایش کردن

درسته که بخش عمده‌ای از مردم جهان آرایش می‌کنند اما تعداد کمی از آن‌ها استفاده درست از لوازم‌آرایشی را می‌دانند. ماندن آرایش یک‌شبه روی پوست چین‌وچروک‌ها را برجسته می‌کند. بعلاوه، برخی از مواد شیمیایی موجود در این محصولات باعث تشدید مشکل می‌شوند.

  • پوست خشک یا چرب

خشکی پوست از عوارض آرایش کردن - سیوطب

عوارض آرایش کردن

برخی از محصولات آرایشی پوست را خشک یا چرب تر از حالت معمول می‌کنند. علاوه بر این، وقتی افرادی که پوست خشک دارند آرایش باعث خشک شدن بیشتر پوست می‌شود و به‌صورت پوسته‌پوسته شدن نمود پیدا می‌کند. 

بنابراین خانم‌هایی که هرروز آرایش می‌کنند در حال آسیب رساندن به پوست خود هستند و با رعایت و تغییر برخی عادت‌های آرایشی به سالم نگه‌داشتن پوست کمک می‌کند.

  • تغییر رنگ پوست

عوارض آرایش کردن خانم ها - سیوطب

عوارض آرایش کردن

محصولات آرایشی و بهداشتی اغلب از مواد بی‌کیفیت ساخته‌شده‌اند که منجر به تغییر رنگ پوست می‌شود. بیشتر این محصولات حاوی ترکیبی از هزاران مواد شیمیایی است که هر یک از آن‌ها به پوست واکنش نشان می‌دهند.  پوست چروک و کک‌ومک بخشی از اعمال محصولات آرایشی با مواد شیمیایی روی پوست است.

  • آکنه

عوارض آرایش کردن جوش صورت - سیوطب

عوارض آرایش کردن

خب جای گفتن نیست یکی از رایج‌ترین تأثیرات آرایش روی پوست آکنه و جوش است  و در برخی موارد منجر به تشکیل جوش‌های سرسیاه به‌صورت آکنه می‌شود.

 عادت‌های آرایشی سالم برای پوست

  • شستن صورت هر شب

شستن صورت هر شب - سیوطب

برای جلوگیری از آسیب رساندن به پوست، عادت شستن صورت‌آرایشی هر شب ضروری است. این فرآیند در مرحله اول شامل استفاده از پاک‌کننده آرایشی و دوم شستن صورت است.

  • تمیزی مرتب برس‌های آرایشی

تمیزی مرتب برس های آرایشی - سیوطب

شاید تغییر این عادت دشوار باشد، اما تمیزی برس های آرایشی حداقل یک‌بار در ماه برای از بین بردن باکتری‌های مضر ناشی از عرق و سلول‌های مرده پوست و باکتری‌های حاصل از محصولات آرایشی مهم است.

  • یافتن محصولات آرایشی مناسب پوست

یافتن محصولات آرایشی مناسب پوست - سیوطب

با توجه به متفاوت بودن پوست در افراد مختلف و نحوه واکنش پوست به محصولات آرایشی متنوع باید محصولاتی متناسب با پوست خود را پیدا کنید.

  • استفاده روزانه از مرطوب‌کننده و ضد آفتاب

استفاده روزانه از مرطوب_کننده و ضد آفتاب - سیوطب

مرطوب‌کننده‌ها به کاهش خشکی ناشی از آرایش کمک می‌کند و ضد آفتاب نیز از اشعه آفتاب برای ضد پیری پوست کمک‌کننده است و بهتر از مرطوب‌کننده ها به‌عنوان پایه زیر آرایش خود استفاده کنید. 

نتیجه گیری…

در این نوشته با عوارض آرایش کردن و تأثیرات منفی آرایش بر پوست و سلامتی خانم‌ها آشنا شدید. همچنین راه‌کارهایی را برای نگهداری از پوست صورت جهت حفظ سلامتی و شادابی آن عنوان کردیم که امیدواریم موردتوجه‌تان قرارگرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا