طب سنتیگیاهان دارویی

درمان هاي خانگي گلودرد

افرادي كه مبتلا به گلو درد هستند هنگام بلعیدن درد در گلوي آنها بدتر شده و در بلعیدن غذا و مایعات دچارمشکل مي شوند . گلودرد دردناک است و از خواب راحت جلوگیری مي کند. اگر مي خواهيد از شر گلو درد رها شويد درمان هاي خانگي گلودرد را برای تسکین درد  امتحان كنيد.

درمان هاي طبیعی گلودرد

  • نوشيدن عسل و چاي

خوردن عسل  و چای به خودی خود درماني رایج خانگی برای گلودرد است. عسل حتی در مهار سرفه های شبانه بسیار موثرتر از دارو عمل مي كند و به بهبودی گلودرد کمک مي کند.

چای و عسل روش درمان خانگی گلو درد

  • آب نمک

غرغره آب نمک گرم می تواند به تسکین گلو درد و تجزیه ترشحات و از بین بردن باکتری های گلو کمک کند. با یک نصف قاشق چای خوری نمک در یک لیوان آب گرم یک محلول آب شور درست کنید و غرغره  آن هر سه ساعت به کاهش ورم و تمیز نگه داشتن گلو كمك مي كند.

  • چای بابونه

چای بابونه به طور طبیعی تسکین دهنده گلودرد است. بابونه اغلب به دلیل خاصیت ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و قابض استفاده می شود.

استنشاق بخار بابونه و نوشیدن چای بابونه به تسکین علائم سرماخوردگی ، از جمله گلودرد کمک مي کند. اين كار سیستم ایمنی بدن را تحریک کرده و به بدن شما را از عفونتي که باعث گلودرد شده حفظ مي كند.

نعناع، درمان خانگی گلو درد

  • نعناع

اسپری های روغن نعناع رقیق شده باعث تسكين گلودرد مي شود. نعناع حاوی منتول است که به ازبين بردن مخاط و آرام شدن گلودرد و سرفه کمک می کند. همچنین نعناع دارای خواص ضد التهابی ، ضد باکتریایی و ضد ویروسی است که باعث ترمیم گلو ميشود.

  • غرغره جوش شیرین

درسته غرغره آب شور بیشتر استفاده می شود اما غرغره جوش شیرین مخلوط با آب نمک به تسکین گلو درد کمک مي کند. غرغره این محلول باکتری ها را از بین مي برد و از رشد مخمر و قارچ جلوگیری مي کند.

ترکیبی از 1 فنجان آب گرم ، 1/4 قاشق چای خوری جوش شیرین و 1/8 قاشق چای خوری نمک غرغره کنید .

  • شنبلیله

شنبلیله فواید زیادی برای سلامتی دارد. خوردن شنبلیله يا استفاده موضعی روغن شنبليله درمان طبیعی برای گلودرد است. تحقیقات قدرت بهبودی شنبلیله را در ضد باكتري و ضد قارچ بودن موثر مي دانند.

بیشتر بخوانید: درمان خانگی خلط گلو با ۹ ماده غذایی از زنجبیل تا زردچوبه

  • ریشه گل ختمی

ریشه گل ختمی حاوی ماده ای مخاط مانند است که گلو درد را تسکین می دهد. کافی است مقداری از ریشه خشک شده گل ختمی را به یک فنجان آب جوش اضافه کنید و سه بار در روز بنوشيد به اين طريق مي توانيد به تسکین گلو درد خود کمک كنيد. افراد دیابتی قبل از استفاده از ریشه گل ختمی باید با پزشک صحبت کنند. برخی تحقیقات نشان می دهد گل ختمي ممكن است باعث کاهش سطح قند خون شود.

 

عفونت های باکتریایی ، مانند استرپتوکوک گلو ، سرفه سیاه و دیفتری ، تنها عوامل کمی از گلودرد هستند. اکثر پزشکان توصیه می کنند فقط در موارد گلودرد شدید كه همراه با تب و یا لوزه های متورم است به پزشک  مراجعه كنيد. 

امیدواریم مقاله درمان هاي خانگي گلودرد برای شما مفید واقع شده باشد، همچنین بهتون پیشنهاد میکنیم راجب درمان های خانگی موثر برای تب  و غمباد یا گلوبوس چیست ؟ آسیب های جسمی غم باد ( GLOBUS HYSTERICUS ) و راه های رفع آن نیز مطالعه کنید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا