تغذیهرژیم کاهش وزن

دلايل لاغر نشدن چیست؟

لاغر نشدن دلايل متعددي دارد كه در مقاله چند مورد از دلايل لاغر نشدن اشاره شده است . در ابتدا به اين نكته توجه داشته باشيد اگر وزن شما بیش از 1-2 هفته تغيير نكرد ، نيازي نيست نگران دلايل آن باشيد زيرا اين زمان كوتاه طبيعي است اما در صورتي كه بيش از اين زمان طول بكشد ممكن است ناشي از عوامل زير باشد:

مهمترین دلايل لاغر نشدن

دلايل لاغر نشدن - سیوطب

بررسی رژیم غذایی لاغری

بررسي رژيم غذايي به کاهش وزن کمک می کند. اگر قصد لاغري داريد بايد از مواد غذايي كه مصرف مي كنيد یادداشت برداري كنيد یا از وعده های غذایی خود عکس بگيريد در نتیجه با انتخاب غذاهای بهتر به طور مداوم وزن بیشتری از دست خواهيد داد. بنابراين دفترچه یادداشت تغذیه براي كاهش وزن مهم است. یک رژیم کاهش وزن برای خود تهیه کنید.

مصرف نكردن اندازه کافی پروتئین 

پروتئین تنها ماده مغذی مهم برای کاهش وزن است.

خوردن پروتئین با 25 تا 30 درصد کالری متابولیسم بدن را 80 تا 100 کالری در روز تقویت کند و باعث شود روزانه چند صد کالری کمتری بخورید. توصيه مي شود صبحانه با پروتئین بالا بخوريد تا گرسنگی کمتری در طول روز احساس كنيد.

بیشتر بخوانید: ورزش‌هایی برای لاغری سریع در خانه

خوردن بيش از حد کالری 

تعداد زیادی از افرادی که در کاهش وزن مشکل دارند به سادگی کالری زیاد می خورند. مطالعات به طور مداوم نشان می دهد افرادي كه تمایل به لاغري دارند بايد کالری دریافتی خود را تا مقدار قابل توجهی كاهش دهند بهتر است سعی کنید غذاهای خود را وزن کرده و کالری خود را بررسي کنید.

ابزاهاي كاري شمار:

  • ماشین حساب کالری 
  • شمارنده کالری
  • وب سایت و برنامه هاي رایگان بررسي میزان کالری و مواد مغذی

مهم بودن کیفیت غذا نسبت به کمیت 

خوردن غذاهای سالم سلامتی شما را بهبود مي خشد و به تنظیم اشتها کمک ميکند. به خاطر داشته باشید بسیاری از غذاهای فرآوری شده با عنوان “غذاهای سالم” در اصل واقعاً سالم نیستند . بنابراين بايد از خوردن بیش از حد غذای فرآوری شده خودداري كنيد.

بیشتربخوانید: صبحانه رژیمی برای لاغری ، 7 ماده غذایی رژیمی عالی برای صبحانه

انجام تمرينات مقاومتی

یکی از مهمترین کارهایی که هنگام کاهش وزن بايد انجام دهید انجام تمرینات مقاومتی مانند وزنه برداری است. ورزش وزنه برداري در حفظ توده عضلانی بدن وچربی سوزي كمك مي كند. وزنه برداری همچنین از کاهش سرعت متابولیسم بدن جلوگیری کرده و بدن را عضلانی مي كند.

بیشتر بخوانید: زندگی انگل ها

انجام کاردیو 

ورزش قلبی عروقی که به آن ورزش قلبی یا هوازی نیز گفته می شود ، هر نوع ورزشی است که ضربان قلب را افزایش می دهد. این شامل فعالیت هایی مانند دویدن ، دوچرخه سواری و شنا است. اين ورزش ها یکی از موثرترین راه ها برای بهبود سلامتی شماست. همچنین در سوزاندن چربی های شکم  که در اطراف اندام شما جمع شده و باعث بیماری می شود ، بسیار موثر است.

بیشتر بخوانید: فواید طناب زدن برای لاغری و تناسب اندام چیست؟

عدم نوشيدن آب 

عدم نوشیدن آب می تواند باعث کاهش وزن مي شود. افرادی که 30 دقیقه قبل از غذا نیم لیتر آب مي نوشند 44٪ بیشتر ديگر افراد وزن کم مي كنند همچنین نوشیدن آب باعث افزایش 24-30٪ کالری سوزانده شده در مدت زمان 1.5 ساعت می شود.

در این مقاله برخی از اصلی ترین دلایل لاغر نشدن را بررسی کردیم. با بررسی علت های عدم کاهش وزن میتوانید مشکل اضافه وزن خود را برطرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا