تغذیهرژیم غذایی

راههای کاهش اندازه دور کمر

رسوبات چربی روی کمر علاوه بر اندازه لباس بر سلامتی شما تأثیر می‌گذارد. همچنين کاهش اندازه دور کمر خطر ابتلا به برخی از بیماری‌ها ازجمله بیماری‌های قلبی و دیابت را کاهش می‌دهد.

بنابراين كاهش اندازه دور کمر به‌خصوص اگر بدنتان به‌طور طبیعی در آن قسمت چربی ذخیره داشته باشد بسيار چالش‌برانگیز است، اما بسیاری از تمرینات  و رژیم‌های غذایی  مناسب این کار را آسان‌تر می‌کند.

روش‌های کاهش اندازه دور کمر

راههای کاهش اندازه دور کمر - سیوطب

روش‌های کاهش اندازه دور کمر

خوردن غذاهای مناسب برای کاهش اندازه دور کمر

نحوه کاهش وزن بر اساس تنها يك قسمت بدن از قبيل كمر يا شكم بسیار مهم است و به آن اصطلاحاً «کاهش نقطه‌ای» می‌گویند. با تركيبي از تمرینات ورزشي، زندگی سالم، غذا خوردن و ورزش بهترین نتیجه را خواهيد داشت. برای از بین بردن یک کیلو چربی ذخیره‌شده در بدن نياز به كسر 3500 کالری است.

همچنین ورزش روزانه می‌تواند بین 400 تا 500 کالری بسوزاند، بنابراين بايد بعد از ورزش هفتگي حداقل یک روز از هفته به بدن خود استراحت دهید.

بیشتر بخوانید: ورزش برای لاغر شکم و پهلو، به همین راحتی!

پروتئین و فیبر بیشتری در وعده‌های غذايي خود قرار دهيد. اگر به رژیم غذایی پرپروتئین روی بیاورید، می‌توانید میزان کاهش وزن خود را تا 25 درصد افزایش دهید. به یاد داشته باشید 80 درصد از دست دادن وزن (ازجمله دور کمر) نیازمند به رژیم غذایی است، نه ورزش.

غذاهايي ازجمله تخم‌مرغ، ماهی تن، سبزی‌ها، سالاد، بادام، سیب و گوشت بدون چربی گزینه‌های خوبی هستند. به یاد داشته باشید داشتن دور کمر بیش از 34.5 ساعت به معنای آن است که در معرض خطر بیشتری در بیماری‌های قلبی، دیابت و فشارخون قرار می‌گیرید.

سعی کنید میزان مصرف لبنیات را محدود کنید و غذاهایی شامل مرغ، برنج قهوه‌ای و کلم برکلی كه برای شما خوب است مصرف كنيد، همچنين از نشاسته و شکر و نوشیدنی‌های گازدار خودداري كنيد.

بیشتر بخوانید: زندگی انگل ها

انجام تمرینات صحیح

یوگا - سیوطب

روش‌های کاهش اندازه دور کمر

یوگا برای کاهش اندازه دور کمر

یوگا به‌طور قابل‌توجهی سايز دور کمر را كاهش می‌دهد. یوگا علاوه بر سوزاندن کالری در کنترل استرس نیز کمک‌کننده است و بهتر است با نظارت یك مربی یا انجام یوگا در خانه شروع كنید.

بیشتر بخوانید: هر کدام از این تمرین‌ها می‌توانند بهترین ورزش برای لاغری باشند

تخته استپ ورزشی

تخته‌ها عضلات شکم و همچنین ماهیچه‌هایی آن كاهش می‌دهند و از وضعیت سالم بدن پشتیبانی می‌کنند. براي اين منظور پاها را به‌اندازه عرض شانه از یکدیگر بازکنید بهتر این تمرین را روی یک تشک نازک یوگا یا یک سطح پایدار و بالشتک انجام دهید. اگر می‌توانید این تمرین را به مدت 30 ثانیه، یک دقیقه یا بیشتر امتحان کنید.

کرانچ مورب ایستاده

کرانچ مورب ایستاده - سیوطب

یک کرانه مایل به حالت ایستاده عضلات پهلو و کمر را كاهش می‌دهد. با استفاده از وزنه‌های 5 یا 10 سانت، بازوهاي خود را بالا و پايين ببريد.

پس از چندین بار تکرار این حرکت  اگر کمردرد بگيريد یا به‌سختی بتوانيد روی زمین بخوابید، این تمرين را تكرار نكنيد. با چوب پشت خود را صاف نگه‌دارید و درحالی‌که مستقیم به جلو نگاه می‌کنید، کمرتان را ازیک‌طرف به‌طرف دیگر بچرخانید. سعی کنید به‌اندازه 50 چرخش انجام دهید.

بیشتربخوانید: ورزش‌هایی برای لاغری سریع در خانه

امتحان حلقه

اگر از تمرینات معمولی خسته شده‌اید، با انجام دادن تنها ورزش حلقه چند دقیقه در روز درنهایت می‌توانید کمر خود را كاهش دهيد و روزانه 100 کالری بسوزانید.

بیشتر بخوانید: درمان کمردرد چیست؟ روش های معالجه درد کمر

برای بهتر حلقه زدن، پشت خود را صاف نگه‌دارید، هنگام شروع به حلقه زدن سعی کنید باسن خود را زیاد نچرخانید. پای راست خودرا کمی قبل از چپ قرار دهید. حلقه را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و سپس لگن خود را از جلو به عقب حلقه حرکت دهيد. حلقه زدن به مدت 30 دقیقه و سه بار در هفته فقط در مدت یک ماه 3-6 سانت از کمر را كاهش می‌دهد.

در این مقاله با روش‌های کاهش اندازه دور کمر آشنا شدید. امیدواریم که مورد توجهتان قرار گرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا