ورزشورزش درمانی

ورزش در محل كار با چند راهکار اختصاص

ورزش در محل كار، این روزها ، تقريبا اكثر افراد بیشتر از هر زمان دیگری کار می کنند و به اين بهانه ورزش را از برنامه روزمره خود حذف مي كنند ، امروزه تمرينات زيادي از قبيل حرکات کششی ، تقویت عضلات و ورزش هاي هوازی وجود دارد كه مي توانيد در محل کار خود ورزش كنيد .

تمرينات و ورزش هاي محل كار

هر چقدر كه میز و صندلی محل كار شما ارگونومیک باشد ، نشستن زياد باعث ایجاد کمردرد ، سردرد و بی حالی می شود.

چندين ترفند ورزش هوازی در ساعات استراحت كاري:

• تمرين گردن

ورزش گردن

ورزش در محل كار

با کشیدگی عضلات حرکات یوگا برای گردن و شانه ها از هرگونه سردرد یا گردن درد جلوگیری مي شود. علیرغم اینکه این حرکات در عين ساده بودن ، بسیار موثر هستند و دردی ندارند.به اين تريب كه سر و شانه هاي خود را به اطراف بچرخانید و دستان خود را دراز کنید.

• کشش مچ دست ورزش در محل كار

ورزش کشش مچ دست برای کارمندان - سیوطب

کشش های مچ دست مخصوص افرادی که زیاد از کامپیوتر استفاده می کنند ، کمک می کند تا درد مچ دست و سایر موارد جدی تر را در آینده كاهش دهيد. کف دستان خود را به یکدیگر فشار دهید يا با بلند كردن بطری های آب به عنوان وزنه تمرين مچ دست انجام دهيد.

• تمرين زانوها

کشش زانو ورزش کارمندان

از روی میز خود بایستید و سعی کنید زانوهای خود را تا جایی که می توانید بالا ببرید. این تمرین شبیه به دویدن در محل كار است و براي اثر بخشي بهتر زانوها را بالا آروده و به كف دستان خود بزنيد .
همچنین می توانید از این تمرین به عنوان روشی برای گرم شدن قبل از تمرین ورزشي استفاده کنید.
• ساق پا
این تمرینات مربوط به پا و شکم را می توانید حتی وقتی در جلسه كاري یا در کنفرانس هستید بدون اینکه كسي متوجه شود ، انجام دهید. تمرين ساق پا عضلات چهار سر ران (جلوی ران شما) و همسترینگ (پشت ران) را هدف قرار می دهد و یک تمرین ترکیبی مي باشد.

به صورت ایستاده روی صندلی دفتر خود بايستيد. پای چپ خود به مدت 10 ثانیه را صاف کنید تا موازی زمین شود و همان کار را با پای راست خود انجام دهید، اين تمرين را براي هر دو پا 15 بار تکرار کنید.

بیشتر بخوانید: درمان زانودرد، معالجه درد زانو با روش های موثر خانگی و دارویی

• تمرين بوکس

ورزش بوکس برای کارمندان در محل کار

این تمرين نه تنها ضربان قلب را افزایش می دهد  همچنین استرس محل كار را كاهش مي دهد . مشت های خود را به حالت بوکس در مقابل صورت خود قرار دهید سپس مشت های خود را به جلو در هوا پرتاب كنيد و بازوهاي خود را به راست به چپ و عقب و جلو ببريد. این تمرين را به مدت 30 ثانیه انجام دهید.

• بازکن قفسه سینه ورزش در محل كار

ورزش بازکردن قفسه سینه سیوطب

ورزش در محل كار

این کشش سریع و موثر برای هر افرادي است که درد مکرر شانه را تجربه می كنند، براي اين تمرين روی صندلی خود بنشینید ، هر دو دست خود را پشت گردن خود قرار دهید و به آرامی در حالی که سر خود را بالا گرفته ايد سینه و بازوهای خود را باز و بسته کنید و این تمرين تا 10 مرتبه تكرار كنيد.

بیشتر بخوانید: 10 ورزش زانودرد که نتیجه آن‌ها شما را شگفت‌زده می‌کند

هر کدام از تمرینات ورزشی را که انتخاب می کنید ، در محل کار ، نمی توانید یک یا دو ساعت فعالیت بدنی داشته باشید. بنابراین 15 تا 30 دقیقه و هنگام استراحت تمرينات را انجام دهيد. ورزش در محل كار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا