پوستزیبایی

مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

لیزر موهای زائد یک روش پزشکی به منظور از بین بردن موهای زائد به وسيله لیزر است. در طی لیزر موهای زائد ، یک پرتو ليزر از طریق پوست به فولیکول های مو منتقل می شود و با گرمای شدید به فولیکول های مو آسیب می رساند و از رشد آن در آینده جلوگیری می کند.

در دو دهه اخیر ، لیزر زدایی کاملاً رایج شده است و بسیاری آن را یک روش دائمی موزدایی می دانند. با این حال ، از آنجا که لیزر موهای زائد باعث احساس درد و تحریک پوست می شود ، اقدامات خاصی براي مراقبت از پوست نياز است تا ناحیه تحت درمان به سرعت و به طور کامل بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: زیبایی پوست و رازهای جذابیت پوست صورت

راه های مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد

  • اعمال بسته های یخ سرد در محل درمان 

پس از لیزر موهای زائد ، پوست علائمي از قبيل آفتاب سوختگی خفیف و ورم و قرمزي پيدا مي كند و بسته های یخ راهی آسان برای تسکین این دردها مي باشد و بلافاصله پس از انجام لیزر موهای زائد بايد از بسته های یخ یا سرما استفاده کنید .

یخ یا بسته سرد را قبل از استفاده در حوله اي بپیچید و از اعمال مستقیم روی پوست خودداري كنيد زيرا باعث تحریک بیشتر پوست مي شود. ناحیه تحت درمان را حداقل 3 بار در روز 10 دقیقه یخ بگذاريد تا علائم اش از بین رود. قبل از استفاده مجدد از یخ حداقل یک ساعت صبر کنید. 

بیشتر بخوانید: همه چیز درباره جراحی زیبایی

  • استفاده از آلوئه ورا

آلوئه ورا به کاهش ناراحتی پوست و کاهش قرمزی و تورم کمک می کند آلوئه ورا در روال هاي مراقبت از پوست یا ضد آفتاب موجود و به راحتی قابل تهیه است. تا حد امكان از الوئه وراي تازه استفاده كنيد و در یخچال نگهداري كنيد. آلوئه ورا را مستقیم به ناحیه ي مورد نظر بماليد سپس چند دقیقه صبر کنید تا جذب پوست شود. این روند را 2-3 بار در روز تکرار کنید تا زمانی که درد ، قرمزی و تورم آن از بین برود.

بیشتر بخوانید: لوبریکانت چه اثری روی رابطه جنسی می‌گذارد؟

  • مسکن های با نسخه 

اگر استفاده از کیسه های یخ و آلوئه ورا باعث بهبود پوست نشد و درد همچنان ادامه داشت با مشورت پزشك از مسکن ها استفاده كنيد.

  • محاظت در برابر نور خورشيد

از ناحیه تحت درمان در برابر نور خورشید محافظت کنید، نور خورشید ناحیه تحت درمان ليزر پوست را تحریک کرده و ناراحتی و قرمزی آن را بدتر می کند.

ساده ترین راه برای جلوگیری و محافظت در برابر آفتاب استفاده از کلاه و كرم هاي ضد افتاب با SPF حداقل 30  میباشد .از برنزه کردن نیز تا بهبود کامل پوست و از بین رفتن ناراحتی ، ورم و قرمزی بايد خودداری كرد. حداقل دو تا 6 هفته پس از لیزر درمانی باید از قرار گرفتن مستقیم در معرض آفتاب خودداری شود .

بیشتربخوانید: عوارض و فواید کاشت ناخن


  • خودداري از ورزش هاي سنگين

حداقل 48 ساعت پس از درمان از انجام ورزش های سنگین خودداری کنید ورزش هاي سنگين باعث افزایش دمای بدن ميشود و ناحیه تحت درمان پوست را نیز تحریک مي کند. ورزش هايي از قبيل پیاده روی در صورتي كه باعث گرم شدن بيش از حد  نشود ، اشکالی ندارد. 

مطالب مفید: اطلاعات کامل در مورد مسائل مربوط به زنان و زایمان

تميز نگه داشتن پوست

تمیز نگه داشتن پوست بعد از ليزر مهم است. برای تمیز کردن آن باید از تميز كننده هاي مخصوص پوست حساس استفاده کنید و به صورت مرتب دوش یا حمام کنید توجه داشته باشيد دمای آب را خنک نگه دارید. بعد از درمان می توانید 1-2 بار در روز ناحیه تحت درمان را بشویید تا قرمزی و روال سلامتي پوست بهبود يابد.

سخن پایانی

در این نوشته نکاتی در مورد مراقبت از پوست بعد از لیزر موهای زائد برایتان ارائه دادیم و امیدواریم که مورد توجهتان واقع شده باشد.

مطالب مفید:

آنچه یک پرستار سالمندان باید بدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا