تغذیهخانواده و تغذیه سالم

چه زمانی سالاد بخوریم بهتر است؟ زمان مناسب خوردن سالاد

زمان مناسب خوردن سالاد، همه ما از اهمیت یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات مطلع هستیم، در وعده های غذایی معمولاً سرو سالاد قبل از غذا باعث افزودن فیبر به وعده غذایی می شود و آنجا که سالادها سرشار از فیبر هستند مصرف آن بعد از غذا به هضم آن کمک  می کند.

با این حال چه زمانی باید سالاد خود خورده شود قبل از غذا، در طول یا بعد از غذا و زمان مناسب چه وقت می باشد. توجه داشته باشید ، سالادها یک تقریبا یک غذای اصلی محسوب می شود.

ظرفی پر از سالاد برای خوردن | سیوطب

خوردن سالاد قبل از غذا

اگر می خواهید یک دوز طبیعی از ویتامین و مواد معدنی مصرف كنید ، باید سالاد را زمانی که گرسنه اید و قبل از غذا سرو كنید. یکی از فواید خوردن سالاد قبل از غذا اینکه نیاز بدن به مصرف سبزیجات را 23٪ افزایش می دهد.

از آنجا که از هر ده بزرگسال فقط یک نفر هر روز میوه و سبزیجات به اندازه کافی می خورند ، مصرف سالاد قبل از غذا واقعا موثر است. بنابراین هر روز حداقل 1 1/2 تا 2 فنجان میوه و هر روز 2 تا 3 فنجان سبزیجات بخورید.

علاوه بر این اگر سعی در کاهش وزن دارید ، خوردن سالاد به عنوان “پیش غذا” حرکتی هوشمندانه است. سالادی مملو از سبزیجات کم کالری که به احساس سیری در شما کمک می کند و باعث می شود غذای کمتری میل کنید.

مصرف سالاد در طول غذا

خوردن سالاد همراه با وعده غذایی اصلی در کنار پروتئین ها و چربی های غذا یک غلات کامل محسوب می شود و ویتامین ها و مواد معدنی غذا را تضمین میکند.

خوردن سالاد بعد از غذا

خوردن سالاد بعد از غذا اغلب در فرهنگ های اروپایی مشاهده می شود و بر این باورند که سالاد بعد از غذا به دلیل گرم بودن طبع سبزیجات هضم آن را بهبود می بخشد ، علاوه بر این به عنوان دسر خوردن آن لذت بخش است.

فواید سلامتی خوردن سالاد

سنگ بنای هر سالادی سبزیجات است که برای سلامتی باید روزانه مصرف شوند.

•فیبر : فقیبر موجود در سالاد به کاهش کلسترول ، هضم غذا و جلوگیری از یبوست کمک می کند.

•ویتامین ها و مواد معدنی: آنتی اکسیدان هایی از قبیل ویتامین C ، اسید فولیک ، لیکوپن و آلفا و بتا کاروتن در برابر بیماری های مختلف به ویژه سرطان از بدن محافظت می کنند.

•مواد شیمیایی: ترکیبات فعال زیستی موجود در گیاهان به کاهش التهاب ، جلوگیری از سرطان و کنترل وزن کمک می کنند.

بنابراین ، چه زمانی برای خوردن سالاد بهترین است؟

در نهایت ، پاسخ این سوال به سبک زندگی شما بستگی دارد. هر روز زمانی را برای خوردن سالاد و تغذیه مناسب اختصاص دهید.

2 دیدگاه

  1. در طب سنتی غذاها به دو دسته
    لطیف و غلیظ تقسیم می شوند
    غذاهای لطیف که زودتر هضم می شوند باید
    قبل از غذای غلیظ مصرف گردد
    پس سالاد رو باید مثلا یک ساعت یا نیم ساعت
    قبل از غذا خورد

    اگر بعد از غذای غلیظ خورده شود خب این غذای لطیف هضم شده می‌خواهد از معده خارج شود و به اعضا نفوذ کند اما غذای غلیظ که در معده هنوز در حال هضم است مانع است و نمی گذارد خارج شود و راه خروج ندارد پس فاسد می‌شود و با همون غلیظ هم مخلوط و آن غلیظ هم فاسد می شود

    غذای لطیف مثل سبزیجات یا میوه ها یک ساعت قبل از غذا مصرف شود و یا چند ساعت بعد از غذا که غذا کامل هضم شده باشد والا هم خود فاسد شده و هم غذا را فاسد میکند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا