پوستزیبایی

نحوه استفاده از آلوئه ورا براي شفافي پوست

آلوئه ورا گياهي با سابقه ديرينه است و بيشترين كاربرد آن براي سفيد كردن پوست و به عنوان یک راه حل زیبایی استثنایی تقريبا معجزه می کند. 

آلوئه ورا به دلیل خواص درمانی شگفت انگیز گزينه درماني و زيبايي مشکلات مختلف پوستی است، در حقيقت آلوئه ورا دارای خواص ضد ویروسی و ضد باکتریایی قوی است و به درمان موثر مشکلات پوستی کمک می کند و به صورت موضعی برای جلوگیری از عفونت ها ، بهبود زخم و براق و لطیف شدن پوست كمك مي كند.

از ديگر مزاياي آلوئه ورا براي پوست:

  • درمان و التيام آفتاب سوختگی 
  • جلوگيري از پیری زودرس 
  • درمان آکنه 
  • التيام زخم ها 
  • كاهش کشیدگی پوست در دوران بارداری و هنگام افزایش وزن یا کاهش وزن که پوست قابلیت ارتجاعی خود را از دست می دهد و خيلي سريع چروك مي شود.

بیشتر بخوانید: عفونت پوست؛ شایع‌ترین نوع بیماری‌های پوستی با ۵ روش درمانی

چندين روش برای استفاده از ژل کاملاً خالص و طبیعی آلوئه ورا برای روشن کنندگی پوست :

ژل آلوئه ورا:

مقدار قابل توجهی از ژل آلوئه ورا ، را به صورت یکنواخت روی پوست خود بماليد و بعد از 10 دقیقه با آب سرد بشوييد. اين عمل را روزانه تكرار کنید.

آلوئه ورا ، عسل و شیر:

يك قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، يك قاشق غذاخوری شیر و نصف قاشق غذاخوری عسل را خوب مخلوط کنید و روی پوست خود ماساژ دهيد و بعد از چند ساعت آن را با آب ولرم بشویید.

بیشتر بخوانید: راه های درمان درد پوست سر

آلوئه ورا ، زردچوبه و عسل:

يك قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ، يك قاشق غذاخوری زردچوبه و نیم قاشق غذاخوری عسل را خوب مخلوط کنید و آن را روی پوست ماساژ دهيد و بعد از 20 دقیقه با آب سرد بشویید. هفته اي 2-3 بار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد.

آلوئه ورا و مولتانی میتی :

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با 2 قاشق غذاخوری پودر مولتانی میتی تركيب کنید و روي پوست خود ماساژ دهيد و بعد 15-20 دقیقه بگذارید با آب سرد بشویید. هفته اي 2-3 بار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد.

آلوئه ورا و پوست پرتقال:

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با يك قاشق غذاخوری پودر پوست پرتقال تركيب کنید و روي پوست خود ماساژ دهيد و بعد 10-15 دقیقه آن را با آب سرد بشویید. هفته اي 2-3 بار در هفته از اين ماسك استفاده كنيد.

آلوئه ورا و شکر قهوه ای:

دوقاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری شکر قهوه ای مخلوط کنید این اسکراب را روی پوست خود قرار دهید و با آب سرد بشویید. برای رفع مشکلات مربوط به خشکی پوست ، این اسکراب را دو بار در هفته استفاده کنید.

آلوئه ورا و پوست لیمو:

دو قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا را با دو قاشق غذاخوری پودر پوست لیمو مخلوط کنید و روي پوست خود ماساژ دهيد.

توجه :

همیشه توصیه می شود از آلوئه ورا تازه استفاده کنید اگر پوستي جوش دار داريد، یک تا دو قاشق غذاخوری آلوئه ورا را با  کمی پودر زردچوبه و یک قاشق غذاخوری شیر مخلوط کنیدسپس ماسک را به مدت بیست تا سی دقیقه روي پوست خود قرار دهيد و با آب ولرم بشویید و مرطوب کنیدخواص ضد عفونی کننده زردچوبه و الوئه را آکنه و جوش های شما را ازبين مي برد و باعث شادابي و درخشش پوست تان مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا