پوستزیبایی

سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت و مو

استفاده از سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت و مو موضوع این مقاله از سیوطب است. تخم مرغ از قديم تا به امروز ماده اي مناسب و كاربردي براي مراقبت از مو و پوست بوده است . مصرف تخم مرغ به عنوان بخشی از رژیم غذایی و اعمال مستقيم آن روي پوست و موها به شفافيت و سلامتي آنها کمک می کند، در اغلب موارد از سفیده تخم مرغ براي پوست و از زرده براي موها استفاده شود.

استفاده از تخم مرغ براي زيبايي پوست

ماسک سفیده تخم مرغ برای صورت | سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت - سیوطب

سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت

  • سفيده تخم مرغ

استفاده از يك ماسک ساده سفيده تخم مرغ پوست شما را شفاف مي كند. براي تهيه اين ماسك در ابتدا با جدا کردن سفیده از زرده تخم مرغ شروع کنید سپس سفیده را درون ظرفي قرار داده و با چنگال یا لیسک کاملا آن را هم بزنید تا قوام بيايد و بعد آن را مستقیماً روی صورت خود بمالید.

قبل از استفاده از ماسک اطمینان حاصل کنید که صورت و دستان خود را شسته و خشک کرده اید. حدود پانزده دقیقه بعد كه ماسک كاملا روي پوست سفت شد، آن را با آب گرم بشویید، توجه داشته باشيد سفيده تخم مرغ به عنوان یک درمان لایه بردار برای پوست عمل مي کند و اگر پوست خشكي داريد بعد از آن بايد مرطوب كننده بزنيد.

بیشتر بخوانید: راه های درمان درد پوست سر

  • سفیده تخم مرغ و آبلیمو

سفیده تخم مرغ و آبلیمو - سیوطب

سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت

سفیده تخم مرغ و آبلیمو تركيبي عالي براي زيبايي پوست و مو است به اين طريق كه سلول هاي مرده پوست كه به وسيله آب لیمو از پوست جدا شده به سفيده تخم مرغ  مي چسبند و به طور كامل از بين مي روند. براي تهيه ماسك سه عدد سفیده تخم مرغ را در ظرفي ريخته و تقریباً یک قاشق غذاخوری (15 میلی لیتر) آب لیمو به آن اضافه کنید و تركيب خوب مخلوط كنيد تا زمانی که کف آلود شود و مخلوط را با دقت به صورت خود بمالید و بعد از حدود پانزده دقیقه با آب گرم بشویید.

  • سفیده تخم مرغ و آووکادو

سفیده تخم مرغ و آووکادو - سیوطب

سفیده تخم مرغ برای ماسک صورت

تركيب سفیده تخم مرغ و آووکادو معجوني شگفت آور براي درخشش پوست است البته به اين تركيب مي توانيد عسل و شیر نيز اضافه کنید. آووکادو سرشار از ویتامین هایی که به درخشش سالم پوست کمک ميکند. براي تهيه ماسك یک چهارم آووکادو را له کرده و با یک عدد سفیده تخم مرغ زده شده مخلوط کنید. سپس یک قاشق چایخوری شیر و یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و آن را کاملا با هم مخلوط کنید تا ماده صافی ايجاد شود سپس بعد از حدود پانزده دقیقه آن با آب گرم بشویید.این ماسک به اندازه سایر ماسکهای سفیده تخم مرغ پوست را خشک و سفت نمی کند.

استفاده از تخم مرغ برای زيبايي موها

تخم مرغ برای زیبایی مو - سیوطب

  • ماسك زرده تخم مرغ

معجزه زرده تخم مرغ براي داشتن موهایی قوی ، نرم و ابریشمی ناديده نگيريد در حقيقت مواد موجود در زرده تخم مرغ براي درمان مو بسيار مفيد و كارسازاست ،

براي درست كردن ماسك زرده تخم مرغ بسته به مقدار موی خود ، چند زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید،سپس آن را به موها و پوست سر خود بمالید و بعد از حدود نیم ساعت کاملا با آب سرد بشویید.

  • روغن زیتون و عسل

این روش درمانی با هدف تسکین موهای خشک و آسیب دیده ، باعث نرمي آنها مي شود. یک تا سه زرده تخم مرغ را با چنگال مخلوط کنید سپس سه قاشق غذاخوری روغن زیتون و سه قاشق غذاخوری عسل به آن اضافه کنید و این مخلوط را بر روي مو و پوست سر خود ماساژ دهید و یک حوله دور سر خود بپیچید.بعد از حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت آن را کاملاً با آب گرم بشویید .

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا