طب سنتیماساژ درمانی

نقاط فشار موثر برای سردرد

طب سنتی چینی ، سوزنی و طب فشاری هزاران سال است که به عنوان جایگزین قرص برای مدیریت درد استفاده می شود وعلوم غربی نیز به این نتیجه رسیده اند.

تحریک نقاط فشار فیبرهای عصبی مغز را تحت تأثیر قرار می دهد مطالعات نشان می دهد طب سوزنی در کمک به درمان سردرد های مکرر و میگرن موثر است.

در طب سوزنی با قرار دادن سوزن در مسیرهای خاصی به نام نصف النهار بدن روند بهبودی را تسریع می کند.اما در طب فشاری نقاط فشار تحریک می شود ولی به جای سوزن با فشار انگشتان در بدن تعادل  ایجاد می کند در هر صورت می توانید با راهنمایی یک فرد متخصص نتایج بهتری بگیرید. توصیه می شود راهنمای زیر را برای نقاط فشار انواع مختلف سردرد را از دست ندهید .

 بیشتر بخوانید: درمان کمردرد چیست؟ روش های معالجه درد کمر

نقاط فشار موثر برای سردرد

  • نقطه فشار برای تسکین سردردهای تنشی و درد فک

نقطه فشار SI-19 (که مختص نصف النهار روده کوچک)می باشد در هر گوش قرار دارد. با فشار این نقطه نه تنها سردردهای تنشی و درد فک تسکین می یابد ، بلکه به درمان میگرن و وزوز گوش و دندان درد نیز کمک کند. قسمت کوچک غضروف در مرکز خارجی گوش را با انگشت اشاره خود به مدت حدود 30 ثانیه در خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید، این کار را روی گوش راست خود نیز تکرار کنید.

  • نقطه فشار برای رفع سردرد از نوع تنش

درد بالای سر که اغلب به دلیل استرس و تنش ایجاد می شود ، رایج ترین نوع سردرد است. هدف قرار دادن نقطه فشار DU-20 ( که در چینی به عنوان “همگرایی” شناخته می شود) به کاهش درد سر کمک می کند.

انگشتان میانی هر دو دست را در بالاترین نقطه بالای سر خود فشار دهید. با ایجاد حلقه های بسیار کوچک ، به آرامی از دو طرف جمجمه خود به سمت گوش ها ماساژ دهید، در صورت نیاز این کار را دوبارتکرار کنید.

  • نقاط فشار برای تسکین سردردهای چشمی

این نوع سردردها بسیار نادر هستند و با توجه به اینکه مستقیماً با خستگی چشم درارتباط است. دو نقطه فشار برای تسکین درد که معمولاً در هر دو طرف پیشانی می باشد در وسط ابرو درست بالای گوشه داخلی چشم قرار دارد.

با استفاده از نوک انگشتان اشاره ، نقطه ای را در وسط ابرو فشار دهید ، سپس رها کنید.با استفاده از نوک انگشتان اشاره ، فرورفتگی های کوچکی روی گوشه های داخلی ابرو را فشار دهید و به مدت یک دقیقه حلقه های کوچک فشار مداوم وارد کنید ، سپس آن را رها کنید. این کار را سه تا پنج بار تکرار کنید.

  • نقاط فشار برای تسکین سردردهای سینوسی

درد در ناحیه بینی ناشی از سردرد سینوسی است که اغلب به دلیل عفونت حاد ایجاد می شود و مجاری سینوس را مسدود کرده و از تخلیه طبیعی مخاط جلوگیری می کند. در این صورت برای از بین بردن عفونت به آنتی بیوتیک یا ضد احتقان نیاز خواهید داشت. اما با طب فشاری می توانید بر این درد فائق آیید . با انگشت شست و اشاره دو طرف پل بینی خود را فشار دهید.یک تا دو دقیقه در این حالت بمانید. این کار را سه بار تکرار کنید.

در این مقاله با نقاط موثر فشار برای کاهش سردرد آشنا شدید که با استفاده از آن میتوانید دردهای سردرد سینوسی، چشمی، تنشی و … را کاهش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا