تغذیهرژیم غذایی

رژیم غذایی DNA، بهترین رژیم غذایی بر حسب دی ان ای

رژیم غذایی dna، آزمایش ژنتیک يا DNA زمانی برای بیماری های ارثی و جدی مانند سرطان اختصاص داشت. اما در سال های اخیر موجی از تحقیقات در مورد تأثیر آن ها بر زندگی روزمره و رژيم غذايي انجام گرفته است.

تمام مواد غذایی از گیاهان یا حیوانات حاوی ژن هستند و در غذاهای پخته یا فرآوری شده ، بیشتر DNA و ژن ها تخريب شده اند. هر کدام از ما روزانه میلیاردها ژن می خوریم که عمدتا از غذا به دست می آیند. بنابراين به طور خاص چه بخواهيم و چه نخواهيم ، ژن ها بر رژیم های غذايي تأثیر می گذارند.

DNA چيست؟

DNA چیست

رژیم غذایی DNA

DNA ، مخفف اسید دئوکسی ریبونوکلئیک ، ماده شیمیایی آلی از ساختار مولکولی پیچیده است که در تمام موجودات زنده يافت مي شود و اطلاعات ژنتیکی را برای انتقال صفات ارثی کدگذاری می کند، از فناوری DNA مي توان در تعیین ترتیب ژن ها ، کروموزوم ها یا کل ژنوم استفاده کرد

رژیم غذايی DNA چیست؟

رژیم غذایی DNA سیوطب

رژیم غذایی DNA

همانطور كه مي دانيد انواع رژیم غذایی برای همه افراد مناسب نیست ، زیرا هر فرد نوع بدن متفاوت و منحصر به فردي براساس DNA  و ژنوم هاي بدن خود دارد.

در حقيقت  DNA امکان بررسی صفات مختلف ژنتیکی را فراهم می کند که با وضعیت سلامتی و بیماری افراد مرتبط است.  در مطالعه اي كه بین تغذیه و ژنوم انجام شد برخی از محققان رژیم غذايي براساس DNA فرد نوع رژیم غذايي مناسب سلامتي هر فرد را تعيين مي كنند.

انواع رژیم غذایی DNA

انواع رژیم غذایی DNA

رژیم غذایی DNA

  • رژیم غذایی مدیترانه ای سبز يا وگان بیماری کبد چرب را کاهش می دهد و تأثیر گسترده ای بر متابولیسم کودکان دارد، نمونه هایی از رژیم های غذایی مديترانه اي معمولاً شامل رژیم متعادل ، رژیم کم کربوهیدرات ، رژیم کم چربی ، رژیم مدیترانه ای ، رژیم بدون لاکتوز یا رژیم بدون گلوتن مي باشد.
  • رژیم غذایی کم کربوهیدرات كه بر مصرف زیاد پروتئین و محدود کردن تعداد کربوهیدرات های مصرفی متمرکز است. همچنین به افزایش مقدار سبزیجات غیر نشاسته ای و چربی های سالم توصیه می شود و كاهش قابل توجهی از قندها و چربی ها.
  • نمونه اي ديگراز رژیم های غذايي DNA ، ” رژیم غذایی مناسب” است كه شامل طیف وسیعی از انواع غذا هاي مختلف براي افرادي با کلسترول پايين همراه است.
  • همچنین مشخص شده در دنیای ورزش ، ورزشکارانی که بر اساس ژنتیکيا DNA برنامه تمرینی و غذايي خود را دنبال می کنند ، عملکرد بهتري داشته اند.
  • DNA  بر آنچه می خوریم تأثیر می گذارد. ژن ها برموارد مختلفی را نسبت به غذا از جمله حساسیت به گلوتن ، عدم تحمل لاکتوز و ترجیحات طعم تاثير مي گذارند. به عنوان نمونه گونه ای از ژن ها هستند كه گیرنده های چشایی تلخ  دارند و بر لذت بردن از نوشیدن قهوه تأثیر مي گذارند به اين ترتيب افرادی که تلخی شدیدتری دوست دارند  تمایل بيشتر به نوشيدن قهوه دارند.
  • انواع ديگر ژنتیک يا DNA ميزان و طعم قند و نمک را تعیین می کنند. افراد از نظر ژنتیکی مستعد انتخاب مواد غذایی حاوی قند یا نمک بیشتر هستند و همينطور انواع ديگر DNA بر ميزان خوردن روغن نقش دارد. این امر در تعیین کل کالری ، چربی و نشاسته بدن نقش دارد. در نتيجه شناسایی انواع ژنتیک دربدن نشان می دهد از نظر ژنتیکی تمایل به خوردن انواع خاصی از مواد غذايي داریم.
  • DNA نقش زیادی در عضله سازي و چربی بدن دارد. این عوامل در عمل متعادل سازی بدن بین چربی ، پروتئین و کربوهیدرات ها مهم هستند.
  • یک رژیم غذایی مبتنی بر DNA زمینه های ژنتیکی برخی از کمبودهای مواد مغذی و حساسیت های غذایی (به عنوان مثال ، لاکتوز یا گلوتن) را در پی دارد که بر سلامتی تأثیر مي گذارد. ساختار DNA  کمک می کند تا بدانید از کدام غذاها خودداری کنید و يا کدام غذاها یا مکمل ها را در رژیم غذايي خود اضافه کنید.

مواردی که باید قبل از رژیم گرفتن در نظر گرفت:

رژیم غذایی - سیوطب

رژیم غذایی DNA

هیچ رژیم غذايي بهینه ای وجود ندارد که برای همه افراد مفید باشد. به همين دلیل برنامه کاهش وزن شخصی بر اساس DNA هر فرد منطقی تر از پیروی کورکورانه از یک رژیم غذایی مدرن است. همیشه هنگام تغییر برنامه رژیم غذايي ، به خصوص اگر بیماری زمینه ای نداريد در ابتدا برنامه با يك متخصص تغذيه مشورت كنيد.

در نهایت ، وزن بدن به عوامل مختلفی بستگي دارد ، یکی از آنها ترکیب ژنتیکی است. ژن ها می توانند از طریق مکانیسم های غذایی و متابولیکی بر ترکیب بدن تأثیر بگذارند. رژیم غذایی DNA راهی جامع و شخصی برای کمک به دستیابی به کاهش وزن و سلامتی مطلوب است. در حقيقت درک ژن ها کمک می کند تا براي سلامتي خود تصمیمات آگاهانه بگیرید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا