اخبار پزشکیبیماری های عفونی

نكات مراقبت از بیماران کرونایی

مراقبت از بیماران کرونایی، اگر در خانه فردي مبتلابه كويد 19 است می‌توانید از طرق مختلف از خود در برابر ويروس محافظت کنید. اگر فردي مبتلابه كرونا است اعضای خانواده نيز در معرض خطر حدود 50 درصد قرار خواهند گرفت كه به اين دليل در اين مقاله سعي كرديم نكات مهم مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را بيان كنيم.

بیشتر بخوانید: زنان باردار و کرونا ، روش‌‌های جلوگیری از ابتلای زنان باردار به کووید 19 را بدانید

نكات کمک و مراقبت از بیماران کرونایی

آزمایش PCR

اگر کسی در خانه شما کرونا مثبتي داشته باشد بايد، آزمایش PCR انجام دهید. بنابراين بهتراست در ابتدا آزمايش دهيد. برای یافتن آزمایشگاه در نزدیکی خود، به نزدیک‌ترین درمانگاه یا آزمایشگاه مراجعه کنید. اگر قادر به آزمایش نيستيد، قرنطینه کردن به مدت 14 روز تا زمانی که هیچ علامتی نداشته باشید گزینه خوبي است.

بیشتر بخوانید: زندگی انگل ها

محدود كردن تماس با افراد

  • فرد مبتلابه کرونا ویروس بايد در خانه از ديگران جدا باشد.
  • در صورت امکان، فرد مبتلابه ویروس کرونا باید از یک اتاق‌خواب و حمام جداگانه استفاده کند.
  • هر کس در خانواده باید حداقل یک متر از فرد مبتلابه COVID-19 تا حد ممکن دور باشد و فرد مبتلابه COVID-19را تا حد امکان از دیگران دورنگه دارید.
  • هر فرد مبتلابه کرونا باید از زمان شروع علائم یا آزمایش مثبت حداقل 14 روز در قرنطینه باشد و در موارد شدید نیز طولانی‌تر شود.

بیشتر بخوانید: نوروبیون چیست؟ آمپول نوروبیون برای کرونا

پنجره‌ها را باز نگه‌دارید

نکات مراقبت از بیماران کرونایی در منزل - سیوطب

مراقبت از بیماران کرونایی

برای بهبود تهویه در محل زندگی خود، پنجره‌ها را تا حد ممكن باز نگه‌دارید. این امر به‌ویژه هنگامی‌که ویروس به‌صورت قطرات بسیار کوچک در هوا باقی بماند و دیگران را آلوده می‌کند مهم است.

ماسک بزنید

کسی که بیمار است باید در هنگام حضور در کنار افراد دیگر از ماسک استفاده کند و هرکسی که با آن‌ها زندگی می‌کند نیز باید از ماسک یا پوشش صورت استفاده کند.

ماسک‌ها به عدم انتقال عفونت‌های تنفسی بینی و دهان فرد آلوده کمک می‌کنند تا ديگر افراد خانواده در برابر آلودگی محافظت شوند. اگرچه استفاده از ماسک صد درصد در برابر ابتلا به ویروس کرونا پیشگیر نیست. ولی شانس ابتلا به اين بيماري را تا حد امكان كاهش می‌دهد. همچنين استفاده از عینک هنگام نزدیک بودن به فرد مبتلابه COVID-19 می‌تواند از ورود ویروس به داخل غشاهای مخاطی چشم محافظت کند.

بیشتر بخوانید: بیماری لثه و کرونا چه ارتباطی باهم دارند؟

دست‌ها را بشویید و ضدعفونی کنید

دستان خود را به مدت حداقل 20 ثانیه با آب و صابون بشویید، به‌خصوص پس از نزدیک بودن به بیمار. اگر آب و صابون به‌راحتی در دسترس نیست، از ضدعفونی‌کننده دست که حداقل 60 درصد الکل دارد استفاده کنید. از دست زدن به چشم، بینی و دهان خودداری کنید.

در این مقاله نکاتی در مورد مراقبت از بیماران کرونایی در منزل را فرا گرفتیم و امیدواریم که مورد توجهتان قرار گرفته باشد. در صورت بروز مشکلات جدی برای بیمار حتما به پزشک مراجعه نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا