اعصاب و روانمهارت‌های ذهنی

مقابله با بی انگیزگی، چگونه با بی انگیزگی خود مقابله کنیم؟

بی‌انگیزگی مشکلی است که تقریباً تمامی انسان‌ها در دوره‌ای از زندگی آن را تجربه می‌کنند. برخی از افراد به‌سادگی با آن مقابله می‌کنند اما در مقابل افرادی هم وجود دارند که به بی‌انگیزگی خود دامن می‌زنند و باعث افزایش این مشکل می‌شوند. این در حالی است که با استفاده از روش‌هایی که در ادامه می‌خوانید، مبارزه بابی انگیزگی ساده خواهد بود.

برای مقابله با بی انگیزگی به خود پاداش دهید

مقابله با بی انگیزگی - سیوطب

برای مقابله با بی انگیزگی باید به خود پاداش دهید. این کار باعث می‌شود تا بعد از هر موفقیت کوچک احساس فوق‌العاده‌ای را تجربه کنید و شاهد افزایش انگیزه‌ی خود باشید.

بیشتر بخوانید: درمان افسردگی ، چکار کنیم تا افسرده نشویم؟

درصورتی‌که هدفی بزرگ دارید بهتر است آن را به قسمت‌های کوچک‌تر تقسیم کنید تا بتوانید بعد از پایان هر قسمت از خود قدر‌دانی کنید. مطمئن باشید این قدردانی‌های کوچک باعث افزایش انگیزه و دست‌یابی به هدف نهایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: افزایش قدرت تخیل با 15 راهکار آسان و کاربردی

حرکت کنید

یکی از مهم‌ترین نکاتی که برای مقابله با بی انگیزگی باید بدانید این است که انگیزه خودبه‌خود به وجود نخواهد آمد به همین دلیل باید قبل از هر چیز حرکت کنید. شاید در ابتدا انگیزه‌ی کافی برای انجام فعالیت‌های مختلف را نداشته باشید اما بعد از برداشتن قدم‌های اولیه انگیزه‌ی کافی را پیدا خواهید کرد.

درواقع باید به این نکته توجه داشته باشید که انگیزه در بسیاری از مواقع در حین انجام مارها به وجود خواهد آمد نه قبل از آن.

بیشتر بخوانید: تقویت اراده با معرفی 9 روش ساده و قابل انجام برای ایجاد انگیزه

عادت‌های خوب را تا تقویت کنید

بی انگیزی می‌تواند براثر عادت‌های نامناسب هم به وجود آمده باشد. اگر عادت دارید هر شب قبل از خواب حداقل یک ساعت شبکه‌های اجتماعی را زیرورو کنید قطعاً فرصتی برای مطالعه نخواهید داشت پس بهتر است به‌مرور تلاش کنید تا این عادت نامناسب را کنار بگذارید و کتاب را جایگزین آن کنید.

می‌توانید تمام عادت‌های نامناسب خود را یادداشت کنید و برنامه‌ای برای جایگزین کردن آن‌ها در نظر بگیرید. با این کار بعد از مدتی کوتاه مقابله با بی انگیزگی را انجام داده و انگیزه‌ی لازم برای انجام کارهای مهم را پیدا خواهید کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا