اخبار پزشکیبیماری های عفونی
موضوعات داغ

تفاوت آنفولانزا و کرونا چیست؟

کرونا و آنفولانزا علائم مشابه دارند و تشخیص آنها از یکدیگر دشوار است. بنابراين تنها راه تشخیص تفاوت آنفولانزا و کرونا از طریق آزمایش علائم بیمار توسط پزشک براي اقدامات درمانی قابل انجام است.

علائم مشابه و تفاوت آنفولانزا و کرونا

علائم بيماری هاي آنفولانزا و کرونا کاملاً شبیه به هم هستند و هر دو از طریق قطرات آب موجود در هوا از فرد آلوده به ديگران منتشر می شوند.

علائم مشابه کرونا و آنفولانزا

  • تب
  • لرز
  • گلودرد و سرفه
  • خستگی ، سردرد و بدن درد
  • حالت تهوع و اسهال

علائم متفاوت کرونا و آنفولانزا

آبریزش و گرفتگی بینی

از دیگر تفاوت آنفولانزا و کرونا این است که در آنفولانزا علائم آبریزش و گرفتگي بینی بيشتر است. در صورتي كه تنها تعداد کمی از بیماران مبتلا به کرونا آبریزش بینی داشتند. بنابراين اگر همراه با بدن درد، تب، خستگی و آبریزش بینی دارید ممكن است به آنفولانزا مبتلا شده باشيد.

بیشتر بخوانید: قدم به قدم با پیاده روی سالمندان

حس چشايی و بويايی

از بین رفتن حس چشايي و بويايي علامت اولیه و متداول COVID-19 است. این اتفاق معمولاً خیلی ناگهانی و احتمالاً قبل از احساس مریضی رخ می دهد. اما اين اتفاق در آنفولانزا ایجاد نمی شود، بنابراین اگر این علائم را داريد، احتمالاً مبتلا به COVID-19 شده ايد. اين نكته را در نظر داشته باشيد بینی بسیار گرفته در اثر سرماخوردگی یا آلرژی با COVID ، این اتفاق بدون احتقان رخ می دهد.

مشکلات تنفسی

مشکلات تنفسی یک علامت معمولی کرونا به جای آنفولانزا است. عفونت کرونا ویروس معمولاً شامل تنگی نفس و مشکلات تنفسی مي باشد مشکلات تنفسی معمولاً شروع آهسته و تدریجی دارند.

درست است كه آنفولانزا یک عفونت تنفسی است. اما مشکلات تنفسی در آن کمتر است. براي تشخيص اين مشكلات اگر در حال انجام ورزش یا بالا رفتن از پله ها متوجه نفس هاي بیشتری شوید و در تنفس مشکل پيدا كرديد، بلافاصله با پزشک تماس بگیرید. 

بیشتر بخوانید: قبل از جراحی بینی، این مطلب را بخوانید

علائم ظاهر شدن

COVID معمولاً کندتر از آنفولانزا ایجاد می شود. در حالی که آنفولانزا معمولاً 1-4 روز پس از عفونت باعث بیماری می شود ، کرونا 14 روز طول مي كشد تا نمايان شود. اگر در اطراف یک فرد بیمار بوده اید و به سرعت علائم آن را پیدا کرده اید ، احتمالا آنفولانزا است اما اگر علائم شما یک هفته یا بیشتر طول بکشد ، احتمالاً دچار COVID شده ايد.

علائم کرونا در كودكان

کرونا معمولاً در کودکان بیماری شدیدی ایجاد نمی کند، در حالی که غالباً آنفلوانزا ایجاد می کند. کودک زیر 10 سالي كه دچار خستگي، سرفه، تب و درد بدن هستند، احتمال آنفولانزا بیشتر از COVID است. توجه داشته باشید که این فقط یک روند کلی است، نه یک قاعده علمی. در حالی که معمولاً علائم کمتری دارند، کودکان هم می توانند کرونا را تجربه و انتشار دهند.

بیشتر بخوانید: زندگی انگل ها

تفاوت سرماخوردگی و آلرژی فصلی با کرونا

علائم مشابه و تفاوت آنفولانزا و کرونا

تفاوت آنفولانزا و کرونا

سرماخوردگی: سرماخوردگی معمولاً همراه با آبریزش بینی ، احتقان ، گلودرد ، سرفه خفیف یا متوسط ​​و  یا لرز است. سرماخوردگی بندرت تب ایجاد می کند.

آلرژی فصلی: آلرژی معمولاً شامل خستگی ، سرفه یا عطسه و آبریزش بینی یا گرفتگی بینی است. خارش چشم و بینی نشانه ای واضح از آلرژی است.

شایعترین علائم ویروس کرونا شامل تب ، گلودرد ، سرفه ، تنگی نفس و درد قفسه سینه است.

اگر با علائم شبیه آنفولانزا مواجه شدید ، بايد خود را در خانه قرنطينه كنيد  بنابراين اگر بیمار شديد و مطمئن نيستيد که COVID-19 است. تا زمانی که اطمينان حاصل نكرديد بهتر است قرنطینه شوید و خود را از افراد دیگر جدا نگه دارید تا سایر افراد ایمن بمانند .

در خانه بمانید و از حمل و نقل عمومی یا حضور در مناطق شلوغ خودداری کنید. محل کار نرويد و به کارفرمای خود توضیح دهید که ممکن است مبتلا به ویروس کرونا شده باشید. اگر با افراد دیگری زندگی می کنید ، در یک اتاق یا منطقه اي خارج از خانه بمانید و از دیگران جدا شوید فراموش نکنید از ماسک استفاده کنید.

در این مقاله با تفاوت آنفولانزا و کرونا آشنا شدید و امیدواریم مورد توجهتان قرارگرفته باشد.

مطالب مفید:

آنچه یک پرستار سالمندان باید بدانند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا