پوستزیبایی

زیبایی پوست و رازهای جذابیت پوست صورت

پرداختن به موضوع زیبایی پوست حائز اهمیت است که هم در حال حاضر و هم درگذشته محققان زیادی را واداشته که مطالعات زیادی در این زمینه داشته باشند. حتی برای مردم عادی نیز موضوع زیبایی یک امر بسیار مهم در زندگی ایفا می‌کند چراکه بر جنبه‌های مختلف زندگی انسان تأثیر می‌گذارد.

زیبایی پوست شامل جنبه‌های مختلفی است که می‌توان بسیار در مورد آن صحبت کرد. در اینجا یکی از ابتدایی‌ترین واصلی‌ترین ارکان زیبایی را موردبحث قرار می‌دهیم: زیبایی پوست

چگونه پوستی زیبا و درخشان داشته باشیم؟

آرزوی هر انسانی  داشتن پوستی زیبا و بدون نقص است  یعنی پوستی صاف و درخشان و عاری از هرگونه لک و جوش و چین‌وچروک و … معمولاً بانوان هزینه زیادی را برای این کار پرداخت می‌کنند تا به این آرزو نائل گردند.

بسیاری از خانم‌ها از رازهای زیبایی کم‌هزینه باخبر نیستند. درواقع می‌شود با صرف هزینه‌های بسیار اندک و با استفاده از موادی که در هر خانه‌ای پیدا می‌شود، پوستی زیبا و سالم داشت.

چند نکته برای زیبایی پوست

زیبایی پوست - سیوطب

زیبایی پوست

قبل از اینکه داروهای خانگی را امتحان کنید، داشتن پوستی زیبا مستلزم رعایت کردن یکسری نکات ساده است که به‌صورت کوتاه به آن‌ها می‌پردازیم:

  • شب‌ها قبل از خواب حتماً آرایش پوست و چشم خود را پاک‌کنید.
  • بعد از پاک کردن آرش حتماً پوست خود را مرطوب کنید.
  • موقع خواب سعی کنید به پشت بخوابید.
  • در طول هفته یک یا دو بار با استفاده از اسکراب های خانگی پوست خود را لایه‌برداری کید تا سلول‌های مرده پوست از بین روند.
  • هیچ‌وقت بدون ضدافتاب از خانه بیرون نروید.
  • مصرف زیاد آب را در برنامه روزانه خود قرار دهید.
  • مصرف میوه و سبزی‌ها را فراموش نکنید.
  • ماسک های طبیعی برای حفظ طراوت پوست

استفاده از ماسک روی صورت به داشتن پوستی شاداب و لطیف کمک می‌کند.

سعی کنید تا حد امکان از لوازم‌آرایشی استفاده نکنید. در صورت استفاده حتماً از لوازم مرغوب استفاده کنید.

در اینجا به معرفی چند ماسک خانگی که برای زیبایی پوست بسیار مفید می‌باشند می‌پردازیم:

ماسک خیار

خیار برای پوست و زیبایی بسیار شگفت‌انگیز است. خیار برای درمان آکنه، جوش، جلوگیری از چین‌وچروک و حفظ رطوبت پوست بسیار عالی است. یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای استفاده از ماسک خیار، استفاده از آبا انار به مدت 15 الی 20 دقیقه بر روی پوست هست. همچنین می‌توخت خیار را رنده کرد و آن را با مقداری خامه خنک مخلوط نموده و به مدت 20 دقیقه روی پوست ماسک کرد.

ماسک هلو

نصف یک عدد هلو را رنده کرده و آن را با دو قاشق غذاخوری ماست ترکیب و به مدت 20 دقیقه روی صورت ماسک کنید و سپس با آب ولرم بشویید.

ماسک تخم‌مرغ

هفته‌ای دو تا سه باریک عدد سفیده تخم‌مرغ را به‌خوبی هم زده و آن را با آب دو عدد هویج مخلوط کرده و اجازه دهید 30 دقیقه روی پوستتان بماند. سپس با آب سرد بشویید.

ماسک برنج

سه قاشق غذاخوری برنج را با یک فنجان آب به مدت چند دقیقه بجوشانید، برنج پخته‌شده را با یک قاشق عسل و یک قاشق شیر له کنید. خمیر به دست آمده را روی پوست ماسک کنید و به مدت یک دقیقه صورتتان را به‌صورت چرخشی ماساژ دهید و سپس اجازه دهید 15 دقیقه روی پوستتان بماند و سپس بشویید.

زیبایی پوست برای بسیاری از افراد دارای اهمیت زیادی است . شما میتوانید با رعایت موارد بالا پوستی زیبا و شاداب داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا