تغذیهخوراکی و خواص درمانی

غذاهای تسکین دهنده درد کدامند؟

التهاب ،عفونت ، زخم و آسیب بافتی بخشی از طبیعی بدن است و غذا می تواند در تشدید یا کاهش التهاب نقش داشته باشد.

غذاهای تسکین دهنده درد، به حداقل رساندن التهاب به ویژه برای افراد مبتلا به درد مزمن یا بیماری هایی مانند آرتریت روماتوئید (RA) ، بیماری کرون و سایر بیماری های خود ایمنی بسیار مهم است.

در واقع ، التهاب نه تنها باعث افزایش سفتی مفصل و تشدید درد را افزايش مي دهد ، بلکه پیشرفت بیماری را تسریع مي كند. اغلب مواد غذايي داراي خواص تسكين دهنده درد دارند و خوردن و اعمال آنها براي بدن نياز است در اين مقاله به مواد غذايي اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: زندگی انگل ها

بهتربن غذاهای تسکین دهنده درد

غذاهای تسکین دهنده درد | سیوطب

غذاهای تسکین دهنده درد

  • زنجبیل

زنجبیل یکی از مواد اصلی طب سنتی است و بیشتر به دلیل خاصیت ضد تهوع و تسکین دهنده معده شناخته شده است. زنجبیل همچنین دردهاي مفاصل ناشی از آرتروز و همچنین گرفتگی های قاعدگی را رفع مي كند. کپسول های زنجبیل و همچنین داروهای ضد التهابی بدون نسخه مانند ایبوپروفن نيز در تسکین درد دوره كارساز است.

  • بلوبری

بلوبري دارای عناصر و خواص غذایی گیاهی است كه التهاب و درد را کاهش مي دهد. همچنين بلوبری منجمد داراي مواد مغذی یکسان و بيشتري از موارد تازه مي باشد. میوه های دیگر كه داراي مواد آنتی اکسیدان و پلی فنول نيز مي باشند از جمله توت فرنگی و پرتقال اثرات تسکین دهنده مشابه اي دارند.

  • دانه کدو تنبل

دانه كدوتنبل منبع فوق العاده ای از منیزیم دارد ، اين ماده معدنی درد میگرن را کاهش مي دهد و به پیشگیری و درمان پوکی استخوان کمک مي کند. منیزیم بیشتر در بادام و بادام هندی ، سبزیجات برگ سبز تیره (مانند اسفناج و کلم پیچ) ، لوبیا و عدس نيز يافت مي شود.

  • ماهی سالمون

ماهي سالمون مملو از اسیدهای چرب امگا 3 است كه برای قلب مفید است بنابراين اگر آرتریت روماتوئید و حساسیت مفصلی داريد ازخوردن آن را درنظربگيريد. انواع دیگر ماهیان آب سرد ، از جمله ماهی تن ، ساردین و ماهی خال خالی نیز گزینه های خوبی هستند.

  • زردچوبه

زردچوبه التهاب بدن را كاهش مي دهد. افرادي كه مبتلا به آرتریت روماتوئید و آرتروز بودند با مصرف مکمل های کورکومین(کورکومین ماده فعال اصلی موجود در زردچوبه است که از خواص ضد التهابی قوی برخوردار است ) توانستند سلامتي خود را تا حدودي به دست می آورند.

  • گيلاس ترش

مصرف آب گيلاس درد عضلانی را به میزان قابل توجهی كاهش مي دهد و سرشار از آنتی اکسیدان ها و ترکیبات ضد التهابی مي باشد.

بیشتر بخوانید: فواید آب آلبالو برای سلامتی

  • روغن زیتون

در روغن زيتون ترکیبی به نام اولئوکانتال دارد و مانند ایبوپروفن عمل می کند. روغن زیتون بسیار بکر از مفاصل و غضروف محافظت می کند. بنابراين به افراد مبتلا به آرتروز کمک ميکند، توجه داشته باشيد طبخ غذا با روغن زیتون در دمای پایین (کمتر از 410 درجه) باعث مي شود هيچ يك از مزایای آن را دست نرود.

  • فلفل تند

کپسایسین ماده موجود در فلف تند به دلیل خاصیت ضد دردش در کرم ها بسيار استفاده مي شود. برخی تحقیقات اولیه نشان می دهد خوردن فلفل تند التهاب را کاهش داده و از آن جلوگیری مي کند همچنين سیگنال های درد را مسدود می کند.

  • نعناع

روغن نعناع گرفتگی های عضلاني و نفخ را که از ویژگی های مهم سندرم روده تحریک پذیر است ، تسکین می دهد. همچنين چای نعناع تسکین دهنده خوبی برای ناراحتی های شکم است. در تحقیقات اولیه چای نعناع به اندازه داروی مسکن تجویز مي شود.

امیدواریم این مقاله از سیوطب در مورد غذاهای تسکین دهنده درد مورد توجهتان قرارگرفته باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا