پس از زایمانزنان و زایمان

معنی انواع گریه نوزاد، گریه های مختلف نوزاد به چه معناست؟

حتما تاکنون صدای گریه نوزاد را شنیده اید. معنی این گریه ها چیست؟  نوزادان در سه ماه اول زندگی خود با گریه با اطرافيان خود ارتباط برقرار می‌کنند. نوزادان زمان غذا يا احساس ناراحتي ، درد ، بی‌حوصلگی ، خستگي یا ناامیدي گریه می‌کنند.

پس از سه ماه ، کودک برای نیازهای مختلف گریه متفاوت می‌کند. برخی از دانشمندان بر این باورند که صداهای مختلف گریه حتی در نوزادان تازه متولدشده ناشي از نیازهای متفاوت است و بايد واکنش سریع نسبت به گريه نوزاد نشان داد زيرا كه در رشد او نقش اساسی دارد.

بیشتر بخوانید: پماد هیدروکورتیزون نوزادان از فواید تا جایگزین آن

انواع گریه نوزاد

نوزادی درحال گریه کردن | گریه نوزاد - سیوطب

گریه نوزاد

گريه گرسنگي نوزاد

نوزادی که آماده خوردن غذا است احتمالاً آرام و آهسته گریه می‌کند. حجم صداي آن بلند و موزون و كوتاه خواهد بود. فریاد گرسنگی نشانه‌ای برای تغذیه کودک است، مگر اینکه اخیراً کودک را تغذیه کرده باشید زيرا ممكن است کودک نیازی به خوردن بیشتر داشته باشد.

گريه درد نوزاد

نوزادی که درد دارد شروع به گریه ناگهانی می‌کند. این گریه بسیار بلند و تند است. به صدای گریه درد بايد بلافاصله پاسخ داد و کودک خود را آرام کنید بهتر او را به حالت ایستاده نگه‌دارید تا گاز معده خود را خارج كند.

بیشتر بخوانید: آموزش شنای کودکان، از چه سنی و با چه شرایطی؟

اگر چشم کودک قرمز، متورم یا اشک‌آلود است حتماً با پزشک تماس بگیرید. ممکنه چيزي در چشمش رفته باشد كه باعث درد شده است. در صورت گریه طولانی‌مدت درد، ممكن است كودك بیمار یا آسیب‌دیده باشد و در صورت تب (100.4 درجه فارنهایت یا 38 درجه سانتی‌گراد) بلافاصله با پزشک تماس بگیرید.

گريه گوش‌خراش نوزاد

گریه نوزاد - سیوطب

معانی مختلف گریه نوزاد

گریه گوش‌خراش نوزاد هولناک و خفیف است و شروع و متوقف می‌شود اما اگر نادیده گرفته شود گریه سروصدای زیادي ايجاد می‌کند نوزادان غالباً هرروز در یک‌زمان مشخص غوغا می‌کنند، معمولاً اواخر بعدازظهر یا اوایل شب و اين به معني اينكه كودك می‌خواهد نگه‌داشته شود.

مطالب مفید: اطلاعات کامل در مورد مسائل مربوط به زنان و زایمان

بعد از شنيدين اين گريه بايد:

پوشک کودک را بررسی کنید. گریه‌های مزاحم می‌تواند نشانگر پوشک مرطوب یا آلوده باشد.

دما بدن كودك را بررسی کنید. کودک ممكن است خیلی گرم یا خیلی سرد شده باشد.

بررسي سرماخوردگی كودك

تنظيم موقعيت كودك ازلحاظ نور، ميزان موسيقي و راحتي تشك خواب

در حقيقت برخی از نوزادان در سه ماه اول زندگی به‌طور طولانی سروصدا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: غذای کودکان یک ساله |لیست غذای کودک یک ساله

گریه طولانی‌مدت نوزاد

برخي از گریه طولانی‌مدت کودک ناشي از انرژی بیش‌ازحد آن باشد البته درصورتی‌که غذا و پوشك و راحتي آن بررسی‌شده باشد. گریه طولانی‌مدت می‌تواند تا پنج ساعت در روز طول بکشد.

گریه قولنج نوزاد

کودک مبتلا به قولنج شدید بدون دلیل گریه خواهد کرد. صدای گریه آن پریشان و غالباً بلند است و علائمی از استرس جسمی از قبل گره كردن مشت‌ها، پيچ دادن شكم و پل‌ها را دارد.

گریه قولنج حداقل سه ساعت در روز، بیش از سه روز در هفته، به مدت حداقل سه هفته اتفاق می‌افتد. سعی کنید از زمان گریه نوزاد خود یادداشت‌برداری کنید. اگر مطمئن نیستید که گریه به دلیل قولنج است یا خیر، با پزشک صحبت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا