بیماری کودکانکودکان

بهترین قرص آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی کودکان و شرایط استفاده

بهترین قرص آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی کودکان در فصل‌‌های سرد اهمیت زیادی دارد. در این فصول احتمال سرماخوردگی کودکان بالا می‌رود. به همین دلیل دریافت بهترین قرص آنتی بیوتیک برای درمان سریع سرماخوردگی کودکان مهم است تا روند بهبودی کوتاه‌تر شود.

زمانی که به کودک آنتی بیوتیک برای عفونت تجویز شود، ممکن است بعد از 2 یا 3 روز بهتر به نظر برسد. این موضوع مهم است که همیشه کل دوره را به پایان برسانید تا مطمئن شوید که همه باکتری‌ها از بین می‌روند. اگر کل دوره را تمام نکنید، احتمال عود عفونت بیشتر است. همچنین خطر مقاوم شدن باکتری‌ها به آنتی بیوتیک‌ها را افزایش می‌دهد. در این مقاله از مجله پزشکی سیوطب با بهترین قرص آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی کودکان آشنا می‌شوید.

بیشتر بخوانید: قویترین آنتی بیوتیک برای عفونت لوزه؛ علائم و راه‌های درمان
 

چه زمانی کودک به آنتی بیوتیک نیاز دارد؟

تب، از علائم نیاز کودک به آنتی بیوتیک|سیوطب

به دلیل استفاده بیش از حد از آنتی‌بیوتیک‌ها در طول سال‌ها، باکتری‌ها به طور فزاینده‌ای به دارو مقاوم شده‌اند. همچنین مدیریت آن‌ها بسیار دشوارتر گشتـه است. برخی از گونه‌های باکتری در حال حاضر تقریبا به هر آنتی بیوتیکی که اکنون در دسترس هستند، مقاوم هستند.

برخی از علائم برای تشخیص نیاز کودک به آنتی بیوتیک وجود دارد. این علائم شامل تب، عفونت گوش، گلودرد، چشم صورتی، مخاط سبز، سرفه و اسهال هستند. در این شرایط می‌توانید با مشورت پزشک به کودک آنتی بیوتیک دهید.

بیشتر بخوانید: قویترین آنتی بیوتیک برای عفونت گلو و ۶ راهکار گیاهی درمانی
 

7 آنتی بیوتیک رایج برای کودکان در زمان سرماخوردگی

آنتی بیوتیک‌ها برای عفونت‌های ویروسی کاربرد ندارند. اما اگر کودک بیماری ناشی از عفونت باکتریایی داشته باشد، احتمالا یکی از آنتی بیوتیک‌های زیر برای او تجویز می‌شود. هر آنتی بیوتیک به صورت شربت یا قرص در دسترس است.

پنی سیلین

پنی سیلین برای طیف وسیعی از عفونت‌های باکتریایی، از گلودرد استرپتوکوکی، عفونت گوش و عفونت‌های پوستی تا عفونت‌های خونی بسیار مفید است. حدود 10 درصد از کودکان به پنی سیلین آلرژی دارند. علائم یک آلرژی به آنتی بیوتیک عبارتند از تورم زیر پوست، فشار خون پایین، خس خس سینه یا گلو، و جوش‌های قرمز و خارش‌دار.

بیشتر بخوانید: بهترین آنتی بیوتیک برای عفونت گوش خارجی؛ ۲ نوع اصلی آن که باید بدانید
 

آموکسی سیلین

آموکسی سیلین از جمله آنتی بیوتیک‌هایی است که به طور گسترده برای کودکان تجویز می‌شود. این دارو با مصرف خوراکی بهتر از روده دفع می‌شود و سطح خون و ادرار بالاتری را تولید می‌کند. این دارو برای کودکان مبتلا به عفونت گوش میانی، سینوزیت حاد، گلودرد، برخی عفونت‌های دستگاه ادراری تجویز می‌شود.

آگمنتین

آگمنتین، آموکسی سیلین ترکیب‌شده با اسید کلاوولانیک است. این آنتی بیوتیک باعث می‌شود آموکسی سیلین در برابر باکتری‌های خاصی که به دارو مقاوم می‌شوند، فعال‌تر شود. در برخی از عفونت‌های گوش میانی، عفونت‌های سینوسی، دستگاه ادراری و عفونت‌های پوستی مفید است.

بیشتر بخوانید: پایین آوردن تب کودک با گلاب! ۹ درمان تب کودکان سه ماه تا ۷ ساله که باید بدانید
 

زیتروماکس

زیتروماکس (آزیترومایسین) یک دارو برای عفونت گوش، عفونت سینوسی و عفونت گلو است. همچنین برای کسانی که به پنی سیلین آلرژی دارند، استفاده می‌شود. اثر این دارو طولانی‌مدت است و فقط به دوز یک بار در روز نیاز دارد (معمولا به مدت پنج روز). به همین علت تجویز آن برای والدین آسان است، اما نسبت به داروهای دیگر برای عفونت‌های باکتریایی تا حدودی کمتر موثر است.

بیشتر بخوانید: تب در ناحیه شکم و سر کودک؛ بررسی ۵ علت و راهکارهای درمانی
 

بیاکسین

آنتی بیوتیک بیاکسین ممکن است برای درمان عفونت‌های باکتریایی کودکان از جمله ذات الریه، برونشیت و عفونت‌های گوش، پوست، گلو و سینوس استفاده شود.

بیشتر بخوانید: علت قطع نشدن تب در کودکان چیست؟ ۴ درمان خانگی باورنکردنی آن‌ را بدانید
 

سفالکسین

سفالکسین از بستگان دورتر آنتی بیوتیک‌های پنی سیلین هستند. افرادی که به پنی سیلین حساسیت دارند ممکن است بتوانند این داروها را با خیال راحت مصرف کنند. سفالکسین اغلب برای عفونت‌های دستگاه ادراری یا عفونت‌های پوستی تجویز می‌شود.

بیشتر بخوانید: درمان تب کودکان؛ پایین آوردن تب کودک با گلاب!
 

سولفونامیدها

سولفونامیدها یکی از قدیمی‌ترین آنتی بیوتیک‌ها هستند. آن‌ها در برابر عفونت‌های گوش میانی، سینوس‌ها، مجاری ادراری و پوست موثر هستند.

بسیاری از آنتی‌بیوتیک‌های دیگر برای درمان عفونت‌ها در نوزادان، کودکان و نوجوانان مفید هستند. داروهایی که در بالا ذکر شد، رایج‌ترین داروهایی هستند که تجویز می‌شوند.

بیشتر بخوانید: تب بر قوی برای کودکان؛ ۸ دارو و روش ساده برای پایین آوردن تب
 

بهبود سریع سرماخوردگی کودکان با روش سنتی

سوپ مرغ یک درمان خانگی سرماخوردگی کودکان|سیوطب

درمان‌های طبیعی سرماخوردگی می‌تواند به نوزاد یا کودک کمک کند تا احساس بهتری داشته باشد. به کودکان مایعات اضافی بدهید، رطوبت هوا را افزایش دهید و آن‌ها را تشویق به استراحت کنید. روش‌های زیر درمان خانگی سرماخوردگی کودکان است.

آبرسانی

یک راه مناسب برای بهبودی سریع ویروس سرماخوردگی یا آنفولانزا، هیدراته ماندن است. زمانی که به بدن آبرسانی می‌شود، بدن یک توانایی طبیعی برای دفع میکروب‌ها از سیستم دارد.

بیشتر بخوانید: پایین آوردن تب کودک در سنین مختلف با ۵ روش عالی و کاربردی
 

ویتامین سی

در حالی که ویتامین C برای جلوگیری از علائم سرماخوردگی ثابت نشده است، برخی مطالعات نشان داده‌اند که می‌تواند طول عمر سرماخوردگی را کاهش دهد. به علاوه، سلامت کلی کودک، از جمله سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کند.

ویتامین را از طریق رژیم غذایی دریافت کنید. هر چه غذا تازه‌تر باشد بهتر است. به جای آب پرتقال یا مکمل‌ها به پرتقال طبیعی فکر کنید. زیاده‌روی در مصرف مکمل‌های ویتامین C می‌تواند منجر به ناراحتی معده و سنگ کلیه شود.

بیشتر بخوانید: سردرد کودکان همراه تب، می‌تواند دلایلی جدی داشته باشد
 

خواب

در فصل سرماخوردگی و آنفولانزا استراحت کافی بسیار مهم است. خواب به سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند تا بهترین عملکرد خود را داشته باشد تا از ویروس‌ها و باکتری‌های مضر جلوگیری کند.

عسل و چای

این ترکیب دارای خواص ضد ویروسی و ضد میکروبی طبیعی است. در صورت امکان از انواع محلی استفاده کنید. عسل را به یک فنجان چای زنجبیل یا دارچین اضافه کنید تا خراشیدگی گلو را از بین ببرید و هیدراته بمانید.

سوپ مرغ

مایعات داغ، مانند سوپ، به کاهش تجمع مخاط کمک می‌کند و شما را هیدراته نگه می‌دارد. سوپ مرغ دارای خواص ضد التهابی است که به کاهش عوارض جانبی ناخوشایند سرماخوردگی کمک می‌کند.

رایحه درمانی

مخاط را با مالیـدن کمی کافور در اطراف تجزیه کنید. همچنین می‌توانید با تنفس روغن‌های آروماتراپی مانند نعناع فلفلی و اکالیپتوس تورم گلو را کاهش دهید.

دوش بخار

دوش بخار یا سونا برای سرماخوردگی عالی است. اگر به دلیل آنفولانزا دچار سرگیجه یا ضعف هستید، در حین دوش آب گرم روی یک صندلی در حمام بنشینید.

غرغره کردن آب نمک گرم

یک یا دو قاشق چایخوری نمک را در یک فنجان آب گرم حل کنید، سپس غرغره کنید تا گلودرد را تسکین دهید.

یادداشت پایانی

کودکان در فصل‌های پاییز و زمستان بیشتر در معرض سرماخوردگی هستند. به همین دلیل آشنایی دقیق والدین با سرماخوردگی و علائم آن و روش‌های درمان سرماخوردگی کودکان اهمیت دارد. همچنین درمان خانگی سرماخوردگی به کودکان کمک می‌کند تا روند درمان کاهش یابد. مصرف صحیح آنتی‌بیوتیک برای کودکان در زمان سرماخوردگی به مبارزه با باکتری کمک می‌کند

سوالات متداول در مورد بهترین قرص آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی کودکان

چه زمانی کودک به آنتی بیوتیک نیاز دارد؟

علائم شامل تب، عفونت گوش، گلودرد، چشم صورتی، مخاط سبز، سرفه و اسهال هستند. در این شرایط احتمالا کودک به آنتی بیوتیک نیاز دارد.

بهترین قرص آنتی بیوتیک برای سرماخوردگی کودکان چیست؟

7 آنتی بیوتیک رایج برای کودکان در زمان سرماخوردگی شامل پنی سیلین، آموکسی سیلین، آگمنتین، زیتروماکس، بیاکسین، سفالکسین و سولفونامیدها هستند.

درمان خانگی سرماخوردگی برای کودکان چیست؟

روش‌های درمان خانگی سرماخوردگی کودکان شامل آبرسانی، ویتامین سی، خواب، عسل و چای است. همچنین سوپ مرغ، رایحه درمانی، دوش بخار و غرغره کردن آب نمک گرم بسیار کمک‌کننده هستند.

منبع
piedmont

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا