اخبار پزشکیپوستزیبایی

دموکرافت (DEMOCROFT)؛ پیشرفته‌ترین دستگاه درمان جوش‌های صورت در 2023

فهرست محتوا نمایش

دموکرافت دستگاهی غیر تهاجمی برای درمان جوش و آکنه است که رویکرد اثرگذاری آن مبتنی بر نور خواهد بود. این نوع فتوتراپی یا نور درمانی از محبوب‌ترین درمان‌های آکنه به ویژه برای موارد شدید است که به درمان‌های دیگر پاسخ نمی‌دهند.

دموکرافت (democroft) همچنین امکان دارد برای سایر بیماری‌های پوستی مانند آفتاب سوختگی، سلول‌های پیش سرطانی و عفونت پوست نیز موثر باشد اما در اصل برای رفع جوش و آکنه ساخته شده است. بررسی بیش از 70 مطالعه تاثیرات مطلوب دموکرافت را بر درمان جوش و آکنه نشان داد به ویژه برای افرادی که به درمان‌های موضعی یا خوراکی به خوبی پاسخ نمی‌دهند.

فناوری‌های موجود در دستگاه دموکرافت برای درمان جوش و آکنه ولگاریس متوسط از طریق نور آبی با طول موج ایمن است. این تکنولوژی‌ها دارای تاییدیه سازمان غذا و دارو (FDA) و آکادمی پوست آمریکا (AAD) هستند و برای درمان جوش‌هایی به کار می‌روند که از درمان‌های دیگر پاسخی دریافت نکرده‌اند. دو تکنولوژی موجود در دموکرافت یعنی Blue Light و الکترواستاتیک به عمق پوست یعنی درم نفوذ کرده و جوش را از بین خواهند ‌برد.

چندین جلسه طول می‌کشد تا مزایای دموکرافت برای برطرف سازی آکنه مشاهده شود به همین دلیل در این مقاله از مجله سلامت سیوطب ابعاد کلی دستگاه دموکرافت را به صورت تخصصی بررسی خواهیم کرد تا شناخت کاملی از این راهکار درمانی بدست آید.

نور درمانی صورت یا LED درمانی چگونه کار می‌کند؟

تابش نور به لایه‌ میانی پوست و نور درمانی برای لک و پیس به کمک دستگاه دموکرافت|سیوطب

دموکرافت از انرژی نور یعنی blue light و red light و به کمک تکنولوژی الکترواستاتیک روی درمان جوش‌ها تمرکز دارد. وقتی پوست به وسیله Blue Light گرم شده، آن ناحیه از شر جوش‌های ناخواسته و غدد چربی ساز خلاص می‌شود. برخلاف لیزر، دستگاه دموکرافت بیش از یک طول موج نور را به بیرون می‌فرستد و به همین دلیل می‌تواند روی طیف وسیعی از بیماری‌های پوستی تاثیر بگذارد. blue light همچنین به پاکسازی آکنه و درمان آسیب‌های ناشی از نور خورشید و سرطان‌های پوست غیر ملانوما نیز کمک می‌کند.

با توجه به اینکه دستگاه‌ دموکرافت مجهز به فناوری است که نور را به عمق پوست می‌فرستد پس در اثرگذاری روی درمان قطعی جوش و آکنه کاربرد بیشتری دارد. شاید این سوال به وجود بیاید چرا باید نور به عمق پوست نفوذ کند؟ چون لایه میانی پوست یعنی درم محل ایجاد جوش است. وقتی صحبت از عملکرد نور یعنی blue light در مقابل red light می‌شود، blue light باکتری‌های مولد آکنه را از بین می‌برد؛ در‌حالی‌که red light التهاب را کاهش و گردش خون را افزایش خواهد داد.

تکنولوژی‌های بکار رفته در دستگاه دموکرافت؛ دستگاه نور درمانی برای لک و پیس

در میان دستگاه‌هایی که برای زیبایی و سلامتی پوست ساخته شده دموکرافت جایگاه ویژه‌ای نسبت به سایر محصولات دارد. این دستگاه منحصر به فرد در از بین بردن انواع جوش‌های سر سفید و سر سیاه، پاپول، پاسچول و دیگر آکنه‌های پوستی قدم‌های بزرگی برداشته است.

طول موج‌های خاصی از نور توسط محققان شناسایی شده که اثرات متفاوتی بر سلول‌های پوست دارند که در دموکرافت تعبیه شده‌اند. این نورها که شامل آبی و قرمز هستند توسط لامپ‌های LED قوی بر پوست تابیده و به عمق پوست نفوذ می‌کنند. دموکرافت با به خدمت گرفتن نورهای با طول موج ایمن و حذف اشعه‌های مضر موجود در نور خورشید مانند UV اتفاقی عظیم در درمان جوش و آکنه به وجود آورده است.

تکنولوژی blue light در دموکرافت

دموکرافت و نور آن روی پوست|سیوطب

چرا در درمان با blue light از نور برای بهبود آکنه و سایر مشکلات پوستی استفاده می‌شود؟ طول موج نور آبی که در دستگاه دموکرافت قرار دارد 415 نانومتر است که بیشترین تاثیر را بر پوست دارد. برای بسیاری از پزشکان و بیماران تاثیر blue light بر از بین رفتن تدریجی جوش‌ها اثبات شده است؛ زیرا blue light، باکتری P. acnes را از بین می‌برد و التهاب کراتینوسیت‌ها (keratinocytes)، سلول‌های رایج در لایه بیرونی پوست را کاهش می‌دهد.

نکته جالب توجه اینکه blue light قابلیت نفوذ به بخش درم (dermis) پوست را دارد. درم، دومین لایه از پوست است که وظیفه تولید عرق و چربی، ایجاد حس لامسه، گردش خون و رشد مو را بر عهده دارد. همچنین در این قسمت پوست، جوش‎‌های مختلف به وجود می‌آیند.

blue light علاوه بر درمان قطعی جوش‌های سر سیاه و سرسفید چندین کاربرد درمانی دیگر دارد. کاهش التهاب و بهبود رنگ پوست از جمله مواردی است که علاوه بر درمان جوش و آکنه می‌توان از نور آبی انتظار داشت. یافته‌های چندین مطالعه نشان داد که شرکت کنندگان در چند زمینه پوستی پیشرفت‌های زیر را داشته‌‌اند:

  • کاهش منافذ
  • بهبود رنگ پوست
  • بهبود بافت پوست
  • وضعیت کلی پوست

blue light باعث می‌شود که غدد چربی، ترشحات کمتری تولید کنند، پوست پاک‌تر و سایر علائم آکنه مانند قرمزی و التهاب به حداقل برسد. این روش درمانی بهترین عملکرد را روی آکنه‌های معمولی دارد و از آن می‌توان برای کاهش یا بهبود علائم بیماری‌های پوستی مانند قرمزی و التهاب استفاده کرد.

تکنولوژی الکترواستاتیک و نقش درمانی آن در دموکرافت

یونتوفورزیس (Iontophoresis) روندی درمانی است که در آن پالس‌های الکتریکی یا امواج یونی از سد طبیعی پوست عبور می‌کنند. این روش درمانی که یک روش غیر تهاجمی و بدون نیاز به دارو است از طریق پوست بر اساس انتقال مولکول‌های باردار با استفاده از جریان الکتریکی با شدت کم فعالیت می‌کند.

مکانیزمی که می‌توان در انتقال یونتوفورتیک (iontophoretic) دخیل دانست فرایندی است که به نام جریان الکتریکی یا دافعه الکتریکی شناخته می‌شود. در این حالت یون‌ها در سراسر پوست تحت تاثیر مستقیم یک میدان الکتریکی قرار گرفته و تمایل به جابجایی در پوست پیدا می‌کنند. پس باید گفت برای رسیدن به این روند اسمزی امواج یونی دو الکترود در دستگاه دموکرافت تعبیه شده است. این میدانی الکتریکی موجب می‌شود که یون‌ها و ذرات آزاد دارای بار منفی به لایه‌های داخلی پوست نفوذ کرده و ذرات دارای بار کاتد دفع ‌شوند.

این جریان به خواص فیزیکی و شیمیایی مولکول‌ها و قطبیت جریان الکترودی دارد. به عنوان مثال هنگامی‌که بارهای منفی روی کاتد (-) قرار می‌گیرند، از طریق پوست به سمت آند (+) مهاجرت می‌کنند.

تاثیر امواج یونی بر پوست یا یون درمانی چیست؟

رویکرد درمان آکنه‌های پوستی با امواج یونی؛ استراتژی جدیدی است که از دل تکنولوژی‌های جدید و مدرن بدست آمده است. اما امواج یونی چطور در درمان قطعی جوش و آکنه پوست ایفای نقش می‌کنند؟

با توجه به اینکه پوست در مقابل نفوذ عناصر مضر از قبیل اشعه UV، میکروب‌ها و ویروس‌ها جدی‌ترین نقش را ایفا می‌کند، اما گاهی این لایه اپیدرمی در جذب مواد مغذی و مهم دچار مشکل می‌شود. اینجاست که امواج یونی نقش و تاثیر خود را نشان خواهد داد.

همه مواد دارای ذرات با بار مثبت و منفی هستند. پس می‌توان گفت که این ذرات در همه اعضای بدن از جمله پوست و مو وجود دارند. هنگامی‌که یک دستگاه یونی با این مولکول‌ها تماس پیدا می‌کند، واکنش و پاسخی را ایجاد می‌کند که بسته به نوع انرژی آزاد شده متفاوت است. اما کارکرد این ذرات چیست؟ در ادامه به این نکته خواهیم پرداخت.

بررسی تاثیر یون‌های مثبت و منفی بر پوست

یون‌های مثبت معمولا برای پاکسازی عمیق بکار می‌روند. هنگامی‌که یون‌های مثبت تولید می‌شوند، ناخالصی‌های دارای بار منفی را در منافذ زیر لایه سطحی پوست جذب خواهند کرد. این واکنش ساختارهای اطراف مولکول‌ها را نرم و فشار الکترواستاتیکی ایجاد خواهد شد.

یون منفی با یون‌های مثبت روی پوست پیوند خورده تا رطوبت را بازیابی و جذب مواد مغذی را افزایش دهد. به همین دلیل اغلب از یون درمانی منفی همراه با کرم‌ها و سرم‌های صورت بهره می‌برند. افزون براین، تکانه‌های حاصل از برخورد یون‌ها با پوست اجازه نمی‌دهد که سلول‌های مرده در یک محل تجمع یابند و منشأی برای ایجاد جوش‌های جدید شوند.

طرفداران یونیزاسیون منفی معتقدند که این تکنولوژی باعث فعالیت ضد میکروبی باکتری‌ها در پوست شده و مانعی مهم برای ایجاد جوش به حساب می‌آید.

red light و نقش دستگاه نور درمانی صورت در رفع آکنه و جوش

red light نور ثانویه‌ای موجود در دموکرافت است که طول موج بلندتر ولی اثرگذاری کمتری نسبت به نور آبی دارد، به همین دلیل برای آکنه‌ها و مشکلات سطحی پوست بیشتر به کار خواهد رفت. دقت داشته باشید در دموکرافت نور آبی و قرمز به صورت همزمان بر پوست تابیده و نور به رنگ بنفش رویت می‌شود. این دو نور با هم ترکیب نمی‌شوند و نوع تابش آن‌ها به صورت مجزا خواهد بود. اما چون با هم تابیده می‌شوند به رنگ بنفش تغییر ماهیت می‌دهند.

red light به صورت کلی روی تحریک سلول‌ها برای ترمیم زخم، افزایش گردش خون و به حداقل رساندن جای زخم‌ها تمرکز دارد. دانشمندان بر این باورند red light از طریق تقویت میتوکندری سلول‌های بدن روند اثربخشی را ایجاد خواهد کرد. میتوکندری مسئول تولید انرژی لازم برای عملکرد و بقای سلول است.

بیشتر انرژی ساخته شده توسط میتوکندری در مولکولی به نام آدنوزین تری فسفات (ATP) قرار دارد که در بدن ذخیره و به استفاده از انرژی کمک خواهد کرد. با تامین انرژی بیشتر از طریق نور قرمز، سلول‌ها به طور موثرتری در ترمیم و جوانسازی پوست عمل خواهند کرد.

مزایای استفاده از فناوری blue light برای آکنه و جوش

قبل و بعد صورت با دستگاه نور درمانی صورت|سیوطب

دانشمندان بر این باورند که درمان با نور آبی در مدیریت آکنه کمک زیادی خواهد کرد زیرا پرتوهای نور آبی به تخریب باکتری P.acnes که مسئول تولید آکنه است کمک می‌کند. آن‌ها همچنین ممکن است اثر ضد التهابی روی کراتینوسیت‌ها، رایج‌ترین سلول های لایه بیرونی پوست، داشته باشند. درمان با نور آبی امکان دارد به دلایل زیر مزایایی نسبت به درمان‌‌های جایگزین آکنه داشته باشد.

  • فاقد خطر و عوارض است
  • نیاز به آنتی بیوتیک یا سایر داروها را برطرف می‌سازد
  • برای تمام نواحی بدن مناسب است
  • قابل استفاده در کنار اکثر درمان‌های دیگر آکنه
  • هیچ رد و اسکاری از خود به جا نمی‌گذارد

چه افرادی باید از دستگاه دموکرافت استفاده کنند؟ 

  • کسانی که به دنبال روش‌های سریع‌تر برای درمان جوش‌های خود هستند.
  • افرادی که از لوسیون‌ها و کرم‌های ضد جوش استفاده کرده‌ و از اثرگذاری آن راضی نبوده‌اند و دوباره جوش زده‌اند.
  • افرادی که از صابون‌ها و شوینده‌های مختلف ضد جوش استفاده کرده‌اند و نتیجه‌ای نگرفته‌اند.
  • افرادی که حوصله استفاده از شوینده‌های پوستی مختلف و داروهای ترکیبی ندارند.

نحوه استفاده از دستگاه دموکرافت؛ 10 دقیقه تا درمان!

برای استفاده از دموکرافت به اقدامات خاص و پیچیده‌ای نیاز نیست. صورت خود را با آب و صابون شسته و سپس خشک کنید. دستگاه را به برق وصل کرده و سپس در ناحیه که جوش دارد قرار دهید. برای اثرگذاری بهتر دستگاه روی پوست، دموکرافت را 10 دقیقه در یک قسمت قرار دهید. بعد از 10 دقیقه دستگاه را روی قسمت دیگر صورت بگذارید. در صورت لزوم باید دموکرافت را در سه قسمت صورت و هر کدام 10 دقیقه نگه دارید.

مراقبت‌های قبل و بعد از استفاده از دموکرافت

توصیه می‌شود قبل از استفاده از دموکرافت پوست خود را تمیز کنید تا هیچ کرم آرایشی یا کرم‌های روز روی صورتتان باقی نماند. برای تاثیرگذاری بیشتر این دستگاه را سه بار در روز و هر بار به مدت 10 دقیقه در هر قسمت صورت استفاده کنید.

چه زمانی نباید از دموکرافت برای درمان آکنه استفاده کرد؟

نکته حائز اهمیتی که در مورد دموکرافت وجود دارد اینکه تاکنون هیچ عوارضی از آن گزارش نشده است. در تنها موردی که پیشنهاد می‌شود از این دستگاه استفاده نشود برای کسی که زخم‌ها و سوختگی‌های شدید پوستی دارد.

برای دریافت بهترین تاثیر چند دقیقه و چه مدت باید از دموکرافت استفاده کرد؟

برای بدست آوردن بهترین نتیجه از دستگاه دموکرافت باید از آن در ناحیه‌ای که جوش زده 10 دقیقه به صورت ثابت استفاده کرد. پس از 10 دقیقه دستگاه را باید در ناحیه دیگری که جوش دارد قرار دهید. به طور کلی از این دستگاه باید روزانه 3 مرتبه با فواصل سه ساعته استفاده کرد.

در هر بار استفاده، فرد باید دستگاه را روی پوست برای 10 دقیقه نگه دارد و در هر نوبت سه ناحیه را مورد درمان قرار دهید. برای اینکه بتوان آکنه را درمان قطعی کرد باید بین چند روز تا 10 روز از دموکرافت استفاده کرد. برای نظارت بر پیشرفت خود عکس‌های قبل و بعد استفاده از دموکرافت را بررسی کنید.

بهترین شیوه برای خرید دموکرافت

مراجعه به فروشگاه‌های اینترنتی معتبر، بهترین گزینه برای خرید دموکرافت است. این فروشگاه‌ها با ارائه مشاوره رایگان، خدمات پس از فروش، گارانتی و ارسال رایگان مسیر داشتن دموکرافت را راحت کردند. این فروشگاه‌های اینترنتی علاوه بر خدماتی که بیان شد وجه پرداختی را در درب منزل دریافت خواهند کرد تا افراد با اطمینان خاطر و خیال راحت آن را خریداری کنند.

نکات اصلی که باید درباره دموکرافت و تاثیر آن بر درمان قطعی جوش و آکنه دانست

آکنه یکی از نگرانی‌های رایج پوست برای نوجوانان و بسیاری از بزرگسالان است که حتی تا چهل سالگی نیز آن را تجربه می‌کنند. جای تعجب نیست که امروزه، ما طیف وسیعی از روش‌ها را برای درمان قطعی آکنه و چندین نگرانی مرتبط، مانند اسکار آکنه و‌ هایپرپیگمانتاسیون در دسترس داریم. یکی از بهترین راه‌های درمان خانگی جوش و آکنه، دستگاه دموکرافت به شمار می‌آید که مجهز به دو تکنولوژی به نام‌های blue light و الکترواستاتیک است.

این فناوری‌ها به عمق پوست نفوذ کرده و با کاهش ترشحات چربی و بستن منافذ پوست موجب از بین رفتن جوش‌ها خواهد شد. در کنار دموکرافت درمان‌های دیگری وجود دارد که در اولویت‌های بعدی قرار می‌گیرند که این درمان‌های رایج آکنه شامل داروهای تجویزی، لایه‌برداری شیمیایی، و درمان‌های مبتنی بر انرژی مانند لیزر و نور پالسی شدید (IPL) است. از آنجایی که پوست هر فردی متفاوت است، دلایل آکنه پیچیده و ممکن است برای از بین بردن آن به چندین روش درمانی مختلف نیاز باشد.

برخلاف لیزرها، دموکرافت پهنایی از نور با طول موج‌های مختلف از 380 تا 700 نانومتر ساطع می‌کند، در حالی که لیزرها تنها روی یک طول موج متمرکز هستند. از آنجایی که دموکرافت نور را در چندین طول موج ساطع می‌کند، پالس‌ها در مقایسه با آنچه که یک دستگاه لیزر می‌تواند انجام دهد کمتر متمرکز و بیشتر پراکنده است.

مهم‌ترین سوالاتی که در مورد دموکرافت مطرح است

1.چه تفاوتی بین نور درمانی قرمز و آبی در درمان قطعی آکنه وجود دارد؟

تفاوت blue light و red light در طول موج آن‌ها است. پس باید گفت که اثرات متفاوتی هم روی پوست به وجود می‌آورند. به طور کلی نورهای با طول موج بلندتر و فرکانس کوتاه‌تر به قسمت‌های عمیق‌تر بدن نفوذ می‌کنند. با این اوصاف red light نسبت به blue light کمتر به عمق پوست نفوذ می‌کند چون طول موج کوتاه‌تری و فرکانس بلندتری دارد. به همین دلیل باعث تحریک کلاژن و کاهش التهاب پوست خواهد شد. در حالی که blue light بیشتر به عمق پوست نفوذ می‌کند و به درمان بیماری‌های پوستی مانند آکنه، نفوذ به منافذ و از بین بردن باکتری‌ها کمک می‌کند.

2. چه تاثیرات مهمی الکترواستاتیک بر پوست می‌گذارد؟

نفوذ یون‌های مثبت و منفی در عمق چند میلی‌متری پوست
بارهای منفی روی کاتد (-) قرار می‌گیرند و از طریق پوست به ‌‌آند (+) حرکت می‌کنند.
یون‌های مثبت روی آند (+) قرار می‌گیرند و از طریق پوست به کاتد حرکت می‌کنند.
نفوذ عمیق رطوبت و سایر مواد مغذی به اعماق پوست می‌شود.

3.  چگونه دموکرافت به درمان آکنه کمک می‌کند؟

در حالی که C. acnes یک باکتری پوست است می‌تواند مانع از ورود باکتری‌های مضر به منافذ پوست شود، همچنین می‌تواند به عنوان یک پاتوژن فرصت طلب در آکنه عمل کند. هنگامی‌که پالس‌های دستگاه‌های دموکرافت به پوست نفوذ می‌کنند، انرژی نور توسط پورفیرین‌ها، در بدن جذب می‌شود. این باعث ایجاد یک واکنش بیوشیمیایی شده که باکتری‌های داخل منافذ را از بین می‌برد و از ایجاد آکنه جدید می‌کاهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا